حفظ درآمد ارزی و کاهش مصرف ارز

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خبرداد:

حفظ درآمد ارزی و کاهش مصرف ارز

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: تحریم به دنبال کاهش درآمد ارزی و افزایش مصارف ارزی است، بنابراین در این شرایط باید به دنبال حفظ درآمدهای ارزی و همچنین کاهش مصارف ارزی باشیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، محمدرضا مودودی امروز در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: در شرایط جنگ اقتصادی چند نکته حائز اهمیت است و اول اینکه کشورهای اروپایی نتوانستند، نقش موثر خودشان را ایفا کنند، در شرایط تحریم ‌های قبلی ما می‌دانستیم که باید به خودمان اتکا کنیم و توانستیم خیلی از توطئه‌ها را خنثی کنیم، اما این دوره اورپا اعلام کرد که ما پشت سر شما هستیم، اما تاکنون نقشی را ایفا نکرده است و ما در اینجا باید بدانیم که ما د این  دوره باز هم باید روی پای خودمان بایستیم.

وی افزود: تحریم به دنبال کاهش درآمد ارزی و افزایش مصارف ارزی است، بنابراین در این شرایط باید به دنبال حفظ درآمدهای ارزی و همچنین کاهش مصارف ارزی باشیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بنابراین تجارتی که مبتنی بر کالاهای یارانه‌ای باشد هیچ عنصری در جامعه آن را تایید نمی‌کند، اما در این جنگ اقتصادی فقط هدف کالا، پول و سخت افزارهای نیست و امریکا به دنبال نابود کردن نرم افزارها است و مهمترین هدف آنها هدف قرار دادن امید است و مدام می‌بینیم که در رسانه‌ها آنها گفته می‌شود که مردم ایران در شرایط بدی هستند ، این جنگ یک جنگ رسانه‌ای هم است و ما اگر قبول کنیم آنچه رسانه‌های بیگانه می‌گویند قطع به یقین شکست می‌خوریم .

وی افزود: اما ما همواره مراحل و بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و از گزند بیگانگان عبور کرده‌ایم.

مودودی با بیان اینکه باید گفتمان جدیدی در بخش اقتصاد و تجارت بین بخش خصوصی و دولت شکل بگیرد، بیان داشت: ما باید بپذیریم که کشور باید تغییری در نحوه تولید به خصوص در بخش تولید انجام دهد.

وی بیان داشت: یکی از نکات مهم ظرفیت سازی در کالاهای صادراتی است در بخش تعداد صادرکنندگان ظرفیت ما بسیار بالقوه است و بالفعل نرسیده‌ایم و در قیاس با  کشور ترکیه که 70 هزار شرکت صادر کننده دارد، تعداد شرکت های ما بسیار کم است.

مودودی بیان داشت: سازمان توسعه تجارت به دنبال توانمند سازی بنگاه‌ها است و همجنین به عنوان یک سازمان توسه‌ای معتقدیم مسئولیت اصلی ما تعریف پروژه‌هایی برای صادرات در مقیاس‌های بزرگ است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.