طرح های فنی و مهارتی به بخش غیردولتی واگذار می شود

طرح های فنی و مهارتی به بخش غیردولتی واگذار می شود

دوشنبه, دسامبر 10, 2018 - 16:14 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با روش های جدید آموزشی به دنبال واگذاری برخی از طرح های فنی و مهارتی به بخش های غیردولتی است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در آیین افتتاح مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای تدبیر بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: دولت با استفاده از امکانات و فضای آموزشی و با سرمایه گذاری و بازسازی مجدد، این ظرفیت ها را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد و با این روش یک ظرفیت جدید به ظرفیت های خدماتی و تولیدی اضافه می شود.
وی با اشاره به افتتاح ساختمان مجتمع فنی و حرفه ای تدبیر بندرعباس گفت: این ساختمان از جمله طرح هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با 200 هزار ساعت خدمات آموزشی در حوزه مهارت افزایی و اشتغال قدم برداشته است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، نقش مشارکتی بخش های دولتی و غیر دولتی استان هرمزگان در حوزه مهارت افزایی و ایجاد بازار کار برای جوانان بسیار تعیین کننده است.
شریعتمداری اظهار داشت: استان هرمزگان به علت وجود ظرفیت های طبیعی دریایی می تواند در ارایه نقش منطقه ای و ملی واحدهای تولیدی اثرگذار باشد.
وی به وجود صنایع اقتصادی مستقر در غرب هرمزگان اشاره کرد و یاد آور شد: این ظرفیت ها هر چند فرصت مناسبی برای بکارگیری نیروهای بومی و محلی است اما در حوزه مهارت افزایی تلاش های خوبی صورت نگرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد: مرکزهای فنی و حرفه ای در تربیت کادر فنی و هنرجوهای بومی این استان در حوزه مهارت افزایی قدم های موثری تری بردارند.

* افتتاح مجتمع آموزشی فنی وحرفه ای تدبیر بندرعباس
ساختمان مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای 'تدبیر' با حضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، امروز با هزینه 15 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی افتتاح شد، این مجتمع درپنج طبقه در زمینه بهداشت ایمنی، فناوری اطلاعات، حسابداری، و دوره های کارآفرینی فعالیت دارد.
مجتمع آموزشی تدبیر با 13 کارگاه و 2 شعبه ظرفیت آموزش 300 نفر را به طور همزمان در رشته های مختلف دارد و سالانه بیش از یک هزار و 500 نفر در این مجتمع در رشته های مختلف آموزش دیده و بیش از 30 درصد آنها نیز وارد بازار کار و کارآفرینی می شوند.
راه اندازی دوره مهارتی روش های فناوری انرژی نوین درمجتمع آموزشی تدبیر برای نخستین بار در استان هرمزگان نیز در دست اقدام است که تا پایان سال این دوره مهارتی برگزار می شود.
این مجتمع 4 سال متوالی رتبه اول استان و سوم کشوری را کسب کرده و از زمان شروع بکار این مجتمع از سال 83 تاکنون هیچ تسهیلاتی برای راه اندازی، توسعه و گسترش این مجتمع از بانک ها و خیرین دریافت نشده است.
به گزارش ایرنا، امروز دوشنبه همزمان با سفر جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری به استان هرمزگان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن در این سفر همراه وی خواهد بود.
نشست با اتاق تعاون و تعاونگران استان، نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت در استان و بازدید از تعاونی آموزش و اشتغال دریا رشمون از برنامه های امروز شریعتمداری به شهرستان بندرعباس است.
معاون اول رییس جمهوری در سفری دو روزه به استان هرمزگان ضمن دیدار عمومی با مردم منطقه محروم کوشا احمدی در شهرستان حاجی آباد، یک هزار و 200 طرح اشتغالزایی شهری و روستایی در سراسر کشور را به طور همزمان در این شهرستان افتتاح می شود.
حضور در جلسه شورای اداری استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور کارآفرینان شهری و روستایی این استان و بررسی مشکلات و مسائل فراروی کار آفرینان استان و اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه برنامه دیگر روز اول سفر جهانگیری به استان هرمزگان است.
معاون اول رییس جمهوری همچنین در دومین روز از این سفر ضمن افتتاح چند پروژه مهم در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان، پروژه آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی هرمزگان را مورد بهره برداری قرار خواهد داد.
بازدید از بندر شهید رجایی و گمرک استان، مجتمع کشتی سازی و تاسیسات آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی از دیگر برنامه های جهانگیری در این سفر خواهد بود.
بازدید از خط انتقال آب از خلیج فارس به صنایع استان هرمزگان، کرمان و یزد از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر معاون اول رییس جمهوری است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.