کسب رتبه برتر گزینش توسط بانک مسکن

کسب رتبه برتر گزینش توسط بانک مسکن

سه‌شنبه, دسامبر 11, 2018 - 16:05 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اداره دبیرخانه هیات مرکزی گزینش بانک ها در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که بانک مسکن در میان بانک های کشور رتبه برتر را در بخش گزینش بانک ها کسب کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، اداره دبیرخانه هیات مرکزی گزینش بانک ها در یک نامه 5 بندی خطاب به ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن، اعلام کرد که هسته گزینش بانک مسکن، رتبه برتر را در سال 1396 در میان بانک های کشور کسب کرده است. این نامه در ابتدا با استناد به بند 5 ماده 8 قانون گزینش کشور، وظیفه بازرسی، نظارت و ارزشیابی عملکرد هسته های گزینش را بر عهده هیات مرکزی گزینش عنوان کرده است. بر این اساس، هیات مرکزی گزینش نیز در راستای انجام وظایف قانونی و آیین نامه اجرایی آن در سال جاری اقدام به انجام یک دوره بازرسی از هسته های گزینش تابعه، از جمله هسته گزینش بانک مسکن در مرداد ماه سال جاری کرده و خلاصه ای از نتایج حاصل شده را در 4 بند تشریح کرده است.
بر اساس بند یک این نامه بانک مرکزی، ارزیابی عملکرد سالانه هسته شامل ابعاد مختلف ارزیابی شکلی پرونده ها، نحوه انجام تحقیقات و مصاحبه ها، کیفیت صدور رای و ارزیابی نیروهای گزینش است که هسته گزینش بانک مسکن در بخش ارزیابی شکلی 96.5 امتیاز، در بخش تحقیق، مصاحبه و صدور رای نیز 100 امتیاز مربوط را کسب کرده که در مجموع از 400 امتیاز قابل احراز، 397 امتیاز (معادل 99.3 درصد) را کسب کرده است و در ردیف هسته های گزینش، حائز رتبه برتر قرار گرفته است.
بانک مرکزی در بند دوم تاکید کرده که بررسی صلاحیت متقاضیان همکاری و همچنین بررسی سالانه نیروهای قرارداری شاغل بخشی از وظایف هسته گزینش بوده و انجام مطلوب این وظیفه مستلزم تشکیل جلسات منظم اعضا و اعمال حساسیت در این خصوص است که هسته گزینش بانک مسکن نسبت به انجام این مهم به نحو شایسته اقدام کرده است.
از نگاه بانک مرکزی، عملکرد هسته گزینش از نظر کیفی مخصوصا در بخش تحقیق نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر و قابل توجهی داشت و استثنا زمان بررسی پرونده ها که بعضا طولانی و فراتر از مهلت قانونی بوده، اشکال قابل ذکری مشاهده نمی شود.
در بند آخر نیز بانک مرکزی اقدامات مثبت هسته گزینش سال 96 بانک مسکن را تشریح کرده است. این اقدامات شامل ارتقا سطح کیفی تحقیقات، معرفی مامورین و منتقلین و نیروهای شرکتی به گزینش، اصلاح پرداخت حق الزحمه نیروهای پاره وقت، برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با گزینش جهت نیروهای جدید الاستخدام، شرکت گزینشگران دفتر مرکزی و نمایندگان گزینش استان ها در جلسات مصاحبه های علمی، تخصصی متقاضیان استخدام بوده است.
اداره دبیرخانه هیات مرکزی گزینش بانک ها، در انتها ضمن قدردانی از کلیه عوامل زحمتکش آن بانک، که خدمات آنان منجر به ارتقا جایگاه این نهاد شده است، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد ثمرات مبارک گزینش در حوزه سرمایه انسانی باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.