سامانه پیامکی بیمه مرکزی افتتاح شد

سامانه پیامکی بیمه مرکزی افتتاح شد

چهارشنبه, دسامبر 12, 2018 - 12:40 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نخستین سامانه پیامکی بیمه مرکزی صبح امروز با حضور رییس کل، اعضای هیات عامل و مدیران این نهاد حاکمیتی افتتاح شد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، این سامانه با هدف دریافت پیام ها، شکایات و دیدگاه های مردمی و ارائه پاسخ در سریع ترین زمان ممکن در بیمه مرکزی راه اندازی شد.

در آیین افتتاح این سامانه، رییس کل بیمه مرکزی با تشریح اهمیت استقرار یک مرکز قدرتمند و جامع پاسخگویی در نهاد ناظر نسبت به توسعه آن تاکید و رهنمودهایی را به کارکنان این سامانه ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، شهروندان می توانند در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل از طریق تماس با شماره تلفن این سامانه (۲۳۴۲) اطلاعات بیمه ای مورد نیاز خود از قبیل اطلاعات شبکه فروش شرکت های بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای، میزان حق بیمه ی بیمه اجباری شخص ثالث، نحوه و مدارک مورد نیاز دریافت خسارت در بیمه های اتومبیل، شرایط و فرآیند اخذ مجوز کارگزاری بیمه، نمایندگی بیمه و ارزیابی خسارت بیمه ای را به صورت مکانیزه و از طریق پیامک دریافت کنند.

گفتنی است این سامانه در راستای مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری و با هدف بهبود سطح پاسخگویی بیمه مرکزی به مردم و دسترسی آسان ایشان راه اندازی شده و قادر است تمامی اطلاعات مربوط به انواع بیمه نامه، شفاف سازی اطلاعات و رفع ابهام های بیمه ای را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

پاسخگویی به بیمه گذاران از ماموریت های اصلی نهاد ناظر است

سامانه های پاسخگویی مردمی و رسیدگی به شکایات در واقع پیشخوان صنعت بیمه به شمار می رود و این ماموریت باید با جدیت و حساسیت دنبال شود.

غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی با اعلام این مطلب افزود: صبوری در پاسخگویی و تسلط بر آیین نامه ها و قوانین از ارکان اصلی این مرکز است و گردانندگان این مرکز باید در این مسیر تلاش کنند.

رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از سرعت و دقت در پاسخگویی کارکنان این سامانه، تصریح کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که ضریب شکایت مردمی کاهش پیدا کند و میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این صنعت بالا برود.

وی به تاثیرات مثبت پاسخگویی صحیح و جامع صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه به خصوص رشته بیمه های زندگی اشاره کرد و گفت: مزایا و قابلیت های رشته بیمه های زندگی هنوز برای بسیاری از آحاد جامعه مبهم و غیرشفاف است و باید به گونه ای اطلاع رسانی کنیم که جامعه با این رشته مهم بیمه ای آشنایی کامل پیدا کند.

سلیمانی از کسب رضایت همگانی و جلب اعتماد مردمی به عنوان سرمایه بزرگ صنعت بیمه یاد کرد و با اشاره به تماس های فریبکارانه برخی از افراد سودجو با جعل نام بیمه مرکزی، افزود: هر گونه سوء استفاده تحت عنوان نهادناظر و جعل عناوین صنعت بیمه جرم است و هیچ شخص یا نهادی حق ندارد در امر بیمه گری مداخله کند.

گفتنی است در این مراسم از سوی مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات و تنی چند از مدیران، فعالیت های این مجموعه تشریح شد و سامانه پیامکی رسیدگی به شکایات و پاسخگویی نیز افتتاح شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.