بهره‌برداری از ۵۴۰ طرح اشتغال‌زایی در استان لرستان با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران

بهره‌برداری از ۵۴۰ طرح اشتغال‌زایی در استان لرستان با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران

چهارشنبه, ژانویه 9, 2019 - 16:35 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

در پی همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت، از ۵۴۰ طرح اشتغال زايي در شهرستان‌هاي دلفان، پلدختر، رومشگان و کوهدشت استان لرستان رونمايي شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، این بانک در مشارکت با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام خميني (ره) با هدف تقويت خير جمعي ويژه محرومين و كمك به بهبود وضعيت اشتغال در استان لرستان، از ۵۴۰ طرح اشتغال زايي اجتماع محور و تسهيلات محور رونمايي كرد.
بر این اساس طرح‌های بهره‌برداری شده در حوزه‌ها‌ی کارآفريني اجتماع‌محور در رشته‌هاي دام سبک و سنگين، زنبورداري، قالي‌بافي، پرورش قارچ و ساير مشاغل ايجاد شده است.
محمود عسکری آزاد، رئیس هیئت مدیره ي بنياد برکت بر اساس اين تفاهم نامه اعلام کرد: قرار است طي سال‌هاي ۹۷ و ۹۸، بيش از ۲۳۰۰ طرح اشتغال‌زايي در شهرستان‌هاي دلفان، پلدختر، رومشگان و كوهدشت ايجاد شود كه تا به امروز ۵۴۰ طرح به اجرا درآمده است.
در ادامه نورالله نظریان مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان لرستان در آیين بهره برداري از ۵۰۰ طرح اشتغال زايي اجتماع محور و تسهيلات محور در شهرستان دلفان اذعان داشت: استان لرستان در بين استان‌هايي که طرح بنياد برکت در آن اجرا شده يا در حال اجرا مي باشد، در پرداخت تسهيلات اشتغالزايي روستايي در مناطق محروم رتبه اول را دارد.
وی افزود: با تلاش همکاران بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت، هم اکنون ۵۰۳ شغل با مبلغی بالغ بر ۱۵۰ ميليارد ريال طي دو ماه در چهار شهرستان دلفان، رومشكان، كوهدشت و پلدختر ايجاد شده كه انشاالله تا پايان بهمن ماه امسال اين رقم به ۲هزار شغل در روستاهاي استان خواهد رسيد.
نظریان همچنین به نحوه اعطای تسهیلات اشاره کرد و بيان داشت: تسهيلات طرح هاي اشتغالزايي روستايي به صورت مرحله اي پرداخت مي شود؛ به شکلي که مرحله اول آن فراهم کردن ابزار كار و خريداري مكان مي باشد و بعد از تاييد بازديد، تسهيلات به آنها پرداخت خواهد شد.
لازم به ذکر است که پیش از این نیز، در پی همکاري بانک قرض الحسنه مهر ايران با بنياد بركت، ۱۵۰ فقره تسهيلات بانك قرض الحسنه مهر ايران باهدف حمايت از اشتغالزايي و كارآفريني به منظور بهبود وضعيت اقتصادي و آبادسازي روستاهاي كشور، به روستاييان شهرستان هاي كوهدشت و رومشگان استان لرستان پرداخت شده است.
شایان توجه است که اساسی ‌ترین هدف بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنياد برکت از کمك به راه‌اندازي طرح هاي توانمند سازي اقتصادي، اشتغال‌زايي پايدار براي مردم مناطق كمتر توسعه‌يافته‌ كشور است و در حال حاضر، اين شيوه‌ به شكل قابل‌توجهي نتايج مثبت خود را نشان داده است.
قابل توجه است که تا کنون بانک قرض الحسنه مهر ایران با همکاری بنیاد بركت در استان های خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي و كرمان نسبت به اعطاي تسهيلات قرض الحسنه در حوزه هاي گوسفندپروري، قالي بافي، خياطي و پارچه بافي اقدام كرده است.

بر این اساس ۱۰۰ میلیارد ریال تسهيلات قرض الحسنه به دامپروران استان خوزستان، ۸۳ ميليارد ريال تسهيلات به اهالي شهرستان راور کرمان، ۱۵۰ فقره تسهيلات قرض الحسنه ۳۰۰ ميليون ريالي به روستاييان استان لرستان، ۳۰ فقره تسهيلات اشتغال ۳۰۰ ميليون ريالي به دامپروران شهرستان تکاب استان آذربايجان غربي، ۱۰۰۰ فقره تسهيلات اشتغال به مردم شهرستان هاي استان چهارمحال و بختياري و ۳۰۰ ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه براي هر طرح پرورش دام سبک و شترمرغ در شهرستان اژيه اصفهان پرداخت شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.