نحوه شناسایی کارگران فاقد بیمه برای دریافت سبدکالا

نحوه شناسایی کارگران فاقد بیمه برای دریافت سبدکالا

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از وزارت کار خواست تا برای شناسایی کارگران فاقد بیمه و معرفی آنها برای دریافت سبد کالا، از ظرفیت تشکل‌های کارگری استفاده کند.

به گزارش دیوان اقتصاد,هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توزیع بسته حمایت غذایی کارگران، گفت: براساس آنچه که اعلام شده پس از توزیع کامل بسته‌های حمایتی بازنشستگان تامین اجتماعی، همه شاغلان بخش‌های خصوصی و غیردولتی که مشمول قانون کار هستند و بیمه‌پردازی آنها با سازمان تامین اجتماعی است، بسته حمایتی را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: این افراد از طریق لیست بیمه‌هایی که در تامین اجتماعی وجود دارد شناسایی شده و در صورت داشتن دریافتی زیر سه میلیون تومان، بسته حمایتی به آنها تعلق می‌گیرد.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، صرف‌نظر از کارگران مشمول قانون کار، بخشی از کارگران فصلی و ساختمانی فاقد بیمه هم هستند که باید شناسایی و مشمول دریافت بسته حمایت غذایی شوند.

ابوی از وجود شش میلیون کارگر فاقد بیمه در کشور خبر داد و گفت: بعضا عنوان می‌شود که همه این شش میلیون نفر کارگر محسوب نمی‌شوند و اگر آن را بپذیریم در حالت خوشبینانه نیمی از این جمعیت و معادل سه میلیون نفر، به شکل زیرپله‌ای و در کارگاه‌های فاقد بیمه مشغول کارند و یا به مشاغل کاذب روی آورده‌اند که برای دریافت سبد کالا، نیازمند شناسایی هستند.

این مقام مسئول کارگری استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری را برای این منظور پیشنهاد کرد و گفت: وزارت کار به جای ادارات و سازمانهای بهزیستی، می‌تواند در قالب بخشنامه‌ای اعلام کند که کارگران فاقد بیمه به انجمن‌های صنفی و تشکل‌های کارگری استان محل سکونت خود مراجعه و نسبت به معرفی و ثبت نام برای دریافت بسته حمایتی اقدام کنند.

به گفته وی‌، این کار با توجه به تعداد کارگران فاقد بیمه هر استان، در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد و اطلاعات دریافتی کارگران در اختیار وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، گفت: قبلا هم سامانه‌ای را به منظور ثبت‌نام و شناسایی کارگران فاقد بیمه اعلام کرده بودیم تا برای چنین روزهایی بتوانیم کارگران را معرفی کنیم.در حال حاضر نیز سامانه سنای قوه قضاییه با چنین رویکردی ایجاد شده و افراد قبل از تشکیل پرونده و یا دریافت هرنوع وامی به این سامانه مراجعه می‌کنند تا یک بانک اطلاعاتی مشخص از افراد تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این سازمان تامین اجتماعی تنها سه میلیون کارگر فاقد بیمه تامین اجتماعی دانسته و با اعلام سامانه پیامکی١٠٠٠١٤٢٠ و شماره تلفن ١٤٢٠ به عنوان پل‌های ارتباطی برای بیمه شدن ٣ میلیون کارگر فاقد بیمه بر لزوم بررسی مداوم وضعیت بیمه‌ای کارگران تاکید کرده بود.

انتهای پیام




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.