دریافت ۲ میلیون بشکه میعانات ایران از سوی یک خریدار کره‌ای

دریافت ۲ میلیون بشکه میعانات ایران از سوی یک خریدار کره‌ای

دوشنبه, ژانویه 14, 2019 - 12:42 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رویترز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که یک خریدار نفت کره جنوبی قرار است حدود دو میلیون بشکه میعانات ایران را در ژانویه دریافت کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، این محموله نخستین واردات نفت ایران از سوی کره جنوبی در چهار ماه گذشته خواهد بود. این کشور که پنجمین خریدار بزرگ نفت جهان است، وارداتش از ایران را پیش از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران در نوامبر، با هدف دریافت معافیت از این تحریم‌ها متوقف کرد.

این منبع آگاه که به دلیل محرمانه بودن موضوع ‌مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: نخستین محموله به میزان حدود ۹۶۰ هزار بشکه در روز میعامات قرار است هفته جاری به بندر اینچئون برسد.

محموله دوم به میزان ۹۹۰ هزار بشکه در روز اواخر ژانویه به کره جنوبی خواهد رسید.

کره جنوبی می‌تواند حداکثر ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران را که عمدتا میعانات است، تحت معافیت‌های واشنگتن، وارد کند. حدود ۷۰ درصد از نفت ایران که پیش از بازگشت تحریم‌ها، از سوی کره جنوبی خریداری شد، میعانات پارس جنوبی بوده و بیش از نیمی از واردات نفت فوق سبک کره جنوبی، از میدان گازی پارس جنوبی ایران بوده است.

کیم جون، مدیر اجرایی شرکت "اس کی اینوویشن" که مالک بزرگترین پالایشگاه نفت کره جنوبی است، هفته گذشته در حاشیه نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس به رویترز گفته بود: کره جنوبی یک معافیت دریافت کرده و سرگرم مذاکره با ایران درباره نخستین حجم واردات خود است. به نظر می‌رسد خرید نفت ایران می‌تواند در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه از سر گرفته شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.