جذب ایده‌های نوآورانه برپایه تحولات فناوری مالی و بانکی با مرکز نوآوري گروه بهسازان فردا

جذب ایده‌های نوآورانه برپایه تحولات فناوری مالی و بانکی با مرکز نوآوري گروه بهسازان فردا

مرکز نوآوري گروه بهسازان فردا ایده‌های نوآورانه برپایه تحولات فناوری مالی و بانکی و نیازهای توسعه‌ای کسب‌وکار گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا را جذب می کند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، مرکز نوآوری پل وینو روز ۲۲ دی ۱۳۹۷ مصادف با ولادت حضرت زینب (س) با حضور جمعی از مدیران ارشد بانک ملت، هلدینگ بهسازان فردا و شرکت‌های زیرمجموعه و با حضور گروهی از پیشکسوتان و صاحب‌نظران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنعت بانکی افتتاح شد.

این مرکز، به نام مرکز نوآوری پل وینو به منظور کمک به شکل‌گیری و توسعه پایدار فعالیت‌های نوآورانه در گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا که همان هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت است، تشکیل شده است. پل وینو در جهت همگامی شرکت‌های زیرمجموعه گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا با تحولات کسب‌و‌کار و فناوری مالی، بسترسازی برای شکوفایی و تجاری‌سازی نوآوری ها، توسعه خدمات و محصولات و کاربردی نمودن دانش از طریق ارائه کمک‌های تخصصی، حمایت‌های مالی و پشتیبانی به صاحبان ایده نوآورانه قدم بر می دارد. پل وینو افرادی را که صاحب ایده نوآورانه در زمینه فناوری‌ها و کسب‌وکار مالی و بانکی هستند شناسایی و جذب می نماید.

در ابتدای این برنامه، شالباف، معاون توسعه کسب‌وکار مرکز نوآوری پل‌وینو ضمن خیر مقدم به حضار گفت: در سال گذشته طرحی مبنی بر ایجاد مرکز نوآوری به صورت متمرکز مطرح شد که خوشبختانه مورد استقبال مجموعه  مدیران قرار گرفت و از همان زمان کار اجرایی مجموعه آغاز شد و یکی از فعالیت‌هایی که بصورت متمرکز از حدود دو ماه گذشته اتفاق افتاد، تجهیز و آماده سازی این مکان است که توسط بانک ملت در اختیار ما قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به نوآوری و ضرورت آن گفت: ما در آغاز راه هستیم و یکی از بحث های اساسی در این راستا این است که بتوانیم زیرساخت ها و شرایطی را ایجاد کنیم که شرکت های مجموعه ی هلدینگ در اولویت اول ما باشند و سایر شرکا بتوانند در یک چهارچوب و اکوسیستمی که ایجاد می شود از ظرفیت ها و استعدادهای موجود در کشور حداکثر استفاده را برای حل مسائل، نگاه به آینده و کسب موقعیت های بهتر در کسب‌وکار داشته باشند.

شالباف تصریح کرد: یکی از فعالیت هایی که در این راستا انجام شد، شناسایی افراد مستعد و توانمندی  است که بتوانند در این حوزه فعالیت کنند و به دلیل ویژه گی هایی که این افراد دارند، این کار بسیار پیچیده و مشکل  است و به همین دلیل براساس ارزیابی ها و بررسی‌هایی که انجام دادیم، از حدود دوماه قبل فراخوانی را در مجموعه ‌های دانشگاه های کشور اعلام کردیم و حدود 200 نفر از علاقه مندان با توجه به چهارچوب های تعریف شده ثبت نام کردند و از آن تعداد 100 نفر انتخاب شدند که با آنها به صورت تخصصی مصاحبه صورت گرفت و از بین این 100 نفر 33 نفر انتخاب شدند که حدود 23 نفر از آنها در جمع ما حضور دارند. تاکنون حمایت از چند طرح نوآورانه توسط مرکز کلید خورده و امروز شاهد افتتاح اولین رویداد کارآموزی پل‌وینو با نام سبکاد ۱ بودیم.

در ادامه حکیم جوادی، مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا گفت: واقعیت این است ما در صنعتی مشغول به فعالیت هستیم که جزو 6 صنعت پایدار دنیا است. زیرا بیش از 90% خانوارها و افراد در در کشورهای بخصوص پیشرفته با بانک ها سروکار دارند و تا زمانی که بانک وجود دارد وجود پایداری در این حوزه احساس می شود. اما تازه واردهایی در قالب فین تک ها یا مجموعه های استارتاپی شناخته شده اند که باعث شده بانک ها بخصوص بانک های سنتی احساس خطر کنند و به تبع آن به بحث های نوآورانه و خلاقانه وارد شدند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تقریبا همه ی شرکت های ما جزء شرکت های دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی هستند، ما برای همه ۹ شرکت هلدینگ بهسازان ضرب العجل قرار دادیم تا دانش‌بنیان شوند، برای ایجاد مراکز نوآوری نیز برای آنها برنامه‌ریزی کردیم و اولین استارت‌آپ‌فکتوری را با سرمایه‌گذاری به‌پرداخت در دانشگاه امیرکبیر ایجاد کردیم. از طرفی هم در هر کدام از شرکت‌ها برای اینکه وارد حوزه ی نوآوری و ایجاد مراکز نوآوری در مجموعه های خودشان شوند، برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته است و در دانشگاه  تربیت مدرس مجموعه ای با این منظور ایجاد شده است که امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این مجموعه باشیم.

در انتهای رونمایی از مرکز پل‌وینو مرتضی نجف، معاون فناوری اطلاعات بانک ملت و رئیس هیئت مدیره ی گروه بهسازان فردا اظهار کرد: مرکز نوآوری از سالها قبل در حوزه ی ما وجود داشته است، ما در IT نیروهای بسیار ارزنده ای داریم که تعدادی از آنها در این جمع حضور دارند. اگر ما بتوانیم این حوزه ی بسیار مهم را با گرایش های کسب و کار درآمیزیم بشدت می تواند در رفع نیازهای مردم پاسخگو باشیم. گروه IT بانک ملت با استفاده از تجربیاتی که مدیران در کنار مردم در بانک بدست آورند این مرکز نواوری و خلاقیت کسب و کار را توسعه داده است.  به همین دلیل فراهم سازی مکان و امکانات و تجهیزات این مرکز برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و سعی داشته ایم تا اندازه  ممکن فعالیت های بروکراتیک را کم کنیم.

وی افزود: ما با در نظر گرفتن ظرفیت های داخلی کشور، زیرساخت ها، قوانین و نیازهای جامعه باید تشخیص دهیم که با کدام نوآوری می توانیم مطالعه ی تطبیقی خوبی را ارائه دهیم. ما در سبک بانکداری و کسب وکار چندین مرحله از دنیا عقب هستیم و در واقع هنوز بانکداری سنتی داریم و حتی بانکداری جامع نداریم. وقتی وارد بانکداری جامع می شویم یک سری دیتا وجود دارند که مانند طلای نابند و می توانیم از آنها در کسب و کارها استفاده کنیم. بنابراین امری که بسیار مهم است تربیت نیروی انسانی است که در دانشگاه ها این امر به خوبی صورت می گیرد ولی چون هنوز موفق به پیاده سازی تلفیق فضای کسب وکار و IT نشده ایم، متاسفانه نیروهای جوان ما نمی توانند فعالیت کنند و سراسیمه از کشور خارج می شوند.بنابراین تصمیم گرفته ایم که با دانشگاه ها و سایر سازمان‌ها و اپراتورها مشارکت کنیم و باهم یک جمع هدفمند را برای طراحی مدل های کسب وکار با فعالیت و نوآوری ایجاد کنیم.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملت تصریح کرد: در حال حاضر بانک ملت در خاورمیانه دارای جایگاه برتر است، ولی فقط یک بانک نمی تواند مدل کسب وکار را عوض کند. دانشگاه ها، قوانین، بانک مرکزی و وزارتخانه‌ها نیز باید کمک کند. زیرا زمانیکه فین تک ها و استارتاپ ها را توسعه دهیم ولی قوانینی برای آنها  وجود نداشته باشد، نمی توانیم تخلفاتی را که در آنها رخ می دهد را مدیریت کنیم. از این رو امیدواریم که با قوانینی که وضع می شود سرعت ما را در این مسیر بیشتر کند

مرتضی نجف در انتها خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم شرکتی مانند مایکروسافت ایجاد کنیم زیرا ما در ایران از نظر نرم افزاری قوی هستیم و نرم افزارهای بانکداری ما، از بسیاری بانک های اروپایی بالاتر است.  بر فرض مثال ما در حال حاضر رمز پویا و رمز لحظه ای داریم. در آخر خواهشی از دوستان خود دارم که 1) به جوانان و دانشجوها اعتماد کنیم زیرا این جوانان هستند که می-توانند تحول ایجاد کند و تحول از تغییر عمیق تر است و 2) از اساتید دانشگاه ها کمک بگیریم زیرا این اساتید هستند که می توانند جوانان را کنار هم با توجه به علم روز دنیا هماهنگ کنند و نیازهای آنها را در این زمینه برطرف کنند. همچنین این قول را می-دهم که اگر کسی با ایده ی نوآورانه سمت ما بیاید بدون دغدغه ی هزینه های مالی می‌تواند به آقای شالباف مراجعه کند و توضیحاتی را درباره ی طرح خود بدهد و در جلسه ای از طرح خود دفاع کند و در صورتی که پذیرفته شد در جهت عملی شدن آن طرح از آنها حمایت خواهیم کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.