ایران از تحریم نمی‌ترسد

رییس جمهور:

ایران از تحریم نمی‌ترسد

سه‌شنبه, ژانویه 15, 2019 - 13:37 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس جمهور گفت: کشور در شرایط عادی و طبیعی نیست، اما از تحریم نمی‌ترسیم، عقب نشینی نمی‌کنیم و از اهداف خود دست بر نمی‌داریم.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، حسن روحانی روز سه شنبه در شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: شرایط کنونی کشور، توام با جنگ روانی و اقتصادی است اما ما با این شرایط آشنا هستیم. وی افزود: اکنون نیز در جنگ اقتصادی قرار داریم که طرف مقابل ما آمریکا، اسراییل و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند، هر چند در این جنگ دچار لطمه و آسیب می شویم اما در مقابل به دشمن نیز آسیب می زنیم، ما آغازگر جنگ نبودیم و این موضوع افتخار دولت است که ما هرگز این جنگ را آغاز نکرده ایم و این نکته مهمی بوده که با وجود تمام تحریکات دشمن ما جنگ را آغاز نکردیم.

وی گفت: در پایان کار این دولت به مردم خواهیم گفت که در این خصوص دولت چقدر دچار سختی و زحمت شد. رییس جمهوری افزود: مدام ایران را تحریک می کردند که ما معاهده برجام را نقص کنیم و پرونده ما را به شورای امنیت بفرستند؛ اما حفظ برجام وظیفه ای بود که با سختی ها و بی خوابی های بسیار و تحمل انواع فشارها به رسیدیم و تن به این خواسته دشمن ندادیم.

روحانی اضافه کرد: هرگز نگذاشتیم که ما را به عنوان متجاوز به حقوق بین الملل معرفی کنند، همانطور که در جنگ تحمیلی نیز ما متجاوز نبودیم بلکه در مقابل اقدامات صدام دفاع مقدس را در پیش گرفتیم.

روحانی ادامه داد: اکنون نیز آمریکا در این جنگ اقتصادی اهداف مختلفی دارد و می خواهد مردم را از پیکره نظام جدا کند و مردم را به این سو سوق دهد که بگویند که ما هر چه قدر شهید دادیم هر چه جانباز دادیم و هر چقدر در را ه اسلام، ایران و دین و هویت ایرانی اسلامی بها دادیم دیگر نمی خواهیم بها بدهیم، اما هر گز این خواسته و ارزوی آنها محقق نمی شود و مردم غیور ایران برای حفظ ایران و اسلام و استمرار جمهوری اسلامی ایران همچنان مصمم هستند، آنها می خواهند ما را منزوی کنند و ارتباط ما را با دنیا قطع کنند.

رییس جمهوری افزود: هر گونه پیشرفت و رشد با انزوا مغایر است اگر ما دور کشور را حصار بکشیم و سرمایه گذاری و تکنولوژی خارجی وارد نکنیم یا صادرات و واردات نداشته باشیم، موفقیت وتوسعه محقق نمی شود.

وی گفت: صادرات یکی از راهکارهای افزایش کیفیت محصولات محسوب می شود مثلا در حوزه صنعت خودرو تا وارد بازار جهانی نشویم ارتقای محصولات اتفاق نمی افتد، باید در رقابت با محصولات برتر؛ کیفیت کالا را افزایش و قیمت محصول را کاهش دهیم.

رییس جمهوری اظهار داشت: انحصارو عدم رقابت بلای توسعه این کشور است، در هر صنعتی که رقیب نداشته و منحصر باشیم، تولید را دچار مشکل می کند، اگر منابع مالی، مواد اولیه و نیروی انسانی ماهر داشته باشیم اما نتوانیم محصول را بفروشیم آرام آرام از چرخه رقابت حذف و مجبور به تعطیلی آن صنعت می شویم.

روحانی افزود: تقاضا در امر تولید بسیار مهم است، تقاضا تحریک کننده تولید است، مثلا اگر کفشی تولید کنیم و خریدار نداشته باشیم در ابتدا صنعت و تولید راکد و در ادامه تعطیل می شود، برای استمرار تولید باید صادرات را جدی بگیریم، ما اگر نتوانیم تکنولوژی خارجی داشته باشیم توسعه تحقق نمی شود.

وی اضافه کرد: گاهی باید تکنولوژی را ساخت و گاه نیز باید تکنولوژی را وارد کنیم برای مثال موفقیت های امروز در حوزه صنعت ما از ابتدا با وارد کردن تکنولوژی آن به کشور شتاب گرفت، اگر این میانبر را نمی زدیم ۳۰ سال بعد به جای فعلی خودمان می رسیدیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.