صعود دلار در بازارهای جهانی

صعود دلار در بازارهای جهانی

با افزاش امیدواری‌ها نسبت به نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، ارزش دلار در برابر ین و یورو تقویت شد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا ، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال روز گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا قصد دارد تا تعرفه‌های اعمالی بر روی کالاهای وارداتی از چین را کاهش دهد. هر چند که وزارت خزانه‌داری این گزارش را تکذیب کرد، اما بازارهای جهانی با استقبال از این خبر در روز جمعه روی خوشی به دلار نشان دادند.

کومیکو ایشیکاوا، تحلیل‌گر موسسه سونی فایننشیال هولدینز گفت: پکن و واشنگتن به مذاکره بر سر موارد اختلافی با یکدیگر ادامه می‌دهند. انتظار این است کارها در مسیر مثبت به پیش رود

در معاملات امروز، ارزش دلار در برابر ین با ۰.۱ درصد افزایش به  ۱۰۹.۳۵ ین رسید. چهارمین روز رشد متوالی دلار در برابر ین باعث شد تا دلار در نزدیکی قله دو هفته اخیر خود در برابر ارز ژاپنی قرار گیرد.

شاخص دلار نیز که نرخ برابری دلار در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۶.۰۵۶ واحد افزایش یافت. شاخص دلار از زمان تصمیم سال گذشته بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در مسیر نزولی قرار گرفته بود.

در برابر یورو نیز، دلار عملکرد نیرومندی داشت، اما در برابر پوند تقریبا بدون تغییر نسبت به روز گذشته مبادله شد. هر پوند به ۱.۲۹۷۲ دلار و هر یورو به ۱.۱۳۹۷ دلار رسید. ایشیکاوا با بیان اینکه انتظار تداوم صعود دلار در برابر یورو طی روزهای آینده را دارد افزود که نگرانی‌ها از وضعیت منطقه یورو تشدید شده است: بانک مرکزی اروپا می‌گوید مصمم به افزایش نرخ بهره است اما احتمال چنین اتفاقی در حال حاضر بسیار بعید است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.