تازه‌ترین آمار از وضعیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم

تازه‌ترین آمار از وضعیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم

بانک مسکن تازه‌ترین آمار از وضعیت صندوق پس انداز مسکن یکم را منتشر کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، تازه‌ ترین آمار منتشر شده توسط بانک مسکن در خصوص آخرین وضعیت صندوق پس انداز مسکن یکم، جدیدترین داده‌ها از تعداد سپرده‌های افتتاحی، تعداد سپرده‌های زنده، مانده سپرده‌های زنده، تعداد و مبلغ تسهیلات اعطایی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم را اعلام کرده است.

این آمار حاکی است از ابتدای تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تا پایان هفته آخر دی ماه (هفته منتهی به ۲۸ دی ماه ۹۷) مجموعا ۵۵۶ هزار و ۳۷۷ سپرده در این صندوق افتتاح شده است. آمار هفتگی از این صندوق نیز حاکی است در یک هفته پایانی منتهی به ۲۸ دی ماه، دو هزار و ۳۷۰ فقره سپرده جدید در صندوق یکم افتتاح شده که این میزان در مقایسه با هفته قبل از آن حدود نیم درصد رشد داشته است.

از مجموع تعداد سپرده‌های افتتاح شده در این صندوق تا تاریخ مذکور، ۳۷۱ هزار و ۲۷۴ فقره به عنوان «سپرده زنده» در بانک مسکن شناسایی شده است. آمار مذکور در واقع تعداد سپرده‌های صندوق یکم پس از کسر افرادی است که به هر دلیل از سپرده‌گذاری و دریافت این نوع تسهیلات انصراف داده‌اند و یا اینکه دوره سپرده‌گذاری آنها به سر آمده و یا تسهیلات خود را دریافت کرده و از صندوق خارج شده‌اند.

در موعد گزارش‌گیری از صندوق یعنی هفته پایانی دی‌ماه ۹۷، مانده سپرده‌های زنده صندوق پس‌انداز مسکن یکم شش هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان بوده است. این سپره‌ها مهم‌ترین تامین کننده منابع برای پرداخت تسهیلات با نرخ یک رقمی برای متقاضیان خانه اولی و خریداران مسکن در بافت‌های فرسوده است که سپرده‌گذاری در صندوق یکم را برای اخذ تسهیلات انتخاب کرده اند.

با خروج تعدادی از سپرده‌گذاران از صندوق یکم به واسطه دریافت تسهیلات یا انصراف در هفته پایانی دی ماه نسبت به هفته قبل از آن مانده سپرده‌های زنده با حدود ۰٫۶ درصد کاهش روبرو شد.

گزارش جدید بانک مسکن نشان می‌دهد طی یک هفته آخر دی ماه یکهزار و ۵۹ فقره تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم در سراسر کشور به سپرده‌گذاران پرداخت شده است که این میزان نسبت به هفته قبل از آن ۱٫۲ درصد رشد داشته است. به این ترتیب آمار کل تسهیلات پرداختی از محل صندوق یکم از ابتدای تاسیس این صندوق تاکنون به ۹۱ هزار و ۸۵ فقره رسیده است.

این گزارش حاکی است سرجمع مبلغ تسهیلات پرداختی به خریداران مسکن از محل صندوق یکم از ابتدای تاسیس تاکنون شش هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان است.

در هفته آخر دی ماه ۴۴۵ فقره تسهیلات به زوجین سپرده‌گذار در صندوق یکم نیز پرداخت شد که این میزان نسبت به هفته قبل ۱٫۴ درصد رشد داشته است. بر این اساس تاکنون سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از کل منابع صندوق یکم صرف پرداخت تسهیلات به زوجین شده است. همچنین تقریبا نیمی از مانده این صندوق ناشی از سپرده‌های متعلق به زوجین در صندوق مذکور است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.