افزایش ۲۱۰ درصدی بارش‌ها

افزایش ۲۱۰ درصدی بارش‌ها

سه‌شنبه, فوریه 12, 2019 - 15:41 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سامانه بارشی جدیدی اواخر وقت پنج‌شنبه از غرب و شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا در نوار غربی کشور سبب بارش برف و باران خواهد شد و روز جمعه در استان‌های زنجان، تهران، قزوین و البرز شاهد بارش باران خواهیم بود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال‌شرق و شرق کشور بارش برف و باران و در جنوب‌شرق رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه احتمال خیزش گردوخاک در جنوب‌شرق وجود دارد و سامانه مذکور اواخر وقت امروز از کشور خارج می‌شود.

روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما داریم و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی رخ می‌دهد.

روز پنج‌شنبه شرایط آرام جوی در اغلب شهرها تقریباً ادامه دارد و اواخر وقت پنج‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که سبب ابرناکی و بارش برف و باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در نوار غربی کشور می‌شود.

روز جمعه گستره فعالیت سامانه بارشی مذکور به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، تهران، قزوین و البرز همچنین جنوب‌غرب کشور، جنوب و جنوب‌شرق کشور را دربرمی‌گیرد.

روز شنبه هفته آینده این سامانه بارشی در کل کشور فعال است و از بعدازظهر شنبه بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاهش می‌یابد و سامانه به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

امروز مرکز و شرق خلیج‌فارس، غرب تنگه هرمز مواج و طوفانی است.

آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 12 و 2 درجه خواهد بود، ضمن آنکه روز پنج‌شنبه نیز آسمان تهران صاف است.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 22 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و یاسوج با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ماه 97) تا 20 بهمن ماه سال جاری 138.5 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 44.7 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 209.8 درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 119.8 میلی‌متر ثبت شده است که بارش سال جاری 15.6 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیستم سال زراعی 97-98 متعلق به منطقه نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان به میزان 73.7 میلی‌متر بوده است.

میانگین گرمترین نقاط در سایر کشور، پارسیان در استان بوشهر به میزان 24.3 درجه سلسیوس و سردترین منطقه کشور چالدران در استان آذربایجان غربی به میزان منفی 12.2 درجه سلسیوس بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.