اینستکس باعث خروج از بن‌بست جابجایی پول می‌شود

اینستکس باعث خروج از بن‌بست جابجایی پول می‌شود

یک‌شنبه, فوریه 17, 2019 - 09:39 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ثبت اینستکس گفت: با راه‌اندازی این ساز و کار، نه تنها می‌توان کالاهای اساسی را تامین کرد، بلکه به طور عملی می‌توان از بن بست نقل و انتقال و جابجایی پول شد.

به گزارش دیوان اقتصاد,سهیلا جلودارزاده در گفتگو با ایبِنا در رابطه با ثبت و راه اندازی ساز و کار حمایت از تجارت با ایران توسط سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه اظهار داشت: اینستکس هنوز در کوره آزمایش قرار نگرفته و در حال حاضر نمی توانیم محدوده عمل و آزادی آن را بسنجیم.
وی در عین حال افزود: اینستکس باعث می شود تا دست کم برای امور جاری، کالاهای اساسی و دارو بتوانیم از آن استفاده و نیازهای خودمان را تامین کنیم. نماینده مردم تهران راه اندازی اینستکس را بارقه امیدی در فضای ناامیدی حاکم بر تجارت خارجی کشور توصیف کرد و اظهار داشت: البته باید برای جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن اروپا از تهدیدهای آمریکا تدابیر لازم اندیشیده شود تا در شرایط غیرمنتظره ای قرار نگیریم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در عین حال تاکید کرد: ما باید بر اصول توافق شده در برجام تاکید کنیم. در حال حاضر آمریکا از سوی افکار عمومی دنیا تحت فشار است و با زیاده خواهی های آن مخالفت می شود و به همین دلیل ما می توانیم سطح حق خواهی خودمان را در زمینه اجرای برجام توسعه دهیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.