رتبه استاندارد ایران در جهان ارتقا یافت

رتبه استاندارد ایران در جهان ارتقا یافت

مدیرکل هماهنگی امور استان های سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان در سطوح بین المللی باوجود مشکلات و تنگناها به موفقیت هایی مهم نایل شده و امسال در بین 163 کشور عضو سازمان جهانی استاندارد از رتبه 32 به 21 ارتقا یافت.

به گزارش دیوان اقتصاد، اصغر صالح زاده درگفت وگو با ایرنا در بندرگناوه افزود: در کسب این رتبه که بتازگی ابلاغ شده، ملاک و معیارهای مختلفی نظیر مشارکت درتدوین استانداردها و نوع فعالیت ها درسطوح بین المللی و حوزه داخلی و تخصصی ارزیابی شده که این موفقیت نشانده ظرفیت و قابلیت ها و مدیون تلاش همکاران این سازمان در سراسر کشور است.

وی اظهارداشت: باتوجه به عهده داربودن وظایف گسترده و ظرفیت های موجود سازمان، قانونی از سال گذشته با عنوان توسعه و تقویت نظام استاندارد کشور ابلاغ شده که براین اساس پیش بینی های لازم برای اجرای آن باید صورت می گرفت.

صالح زاده با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های مادی و معنوی یکی از این ظرفیت هاست، گفت: در استان بوشهر و شهرستان گناوه به دلیل دارا بودن قابلیت های خوب اقدام های مناسبی صورت گرفت و دراین ارتباط پیش بینی ساختمان جدید استاندارد گناوه در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد تا با استقرار در آن، خدمات بهتر و مطلوب تری درحوزه های مختلف از جمله به واردکنندگان و صادرکنندگان و نظارت ارایه شود.

مشاور رئیس سامان استاندارد ایران بیان کرد: بلحاظ مسئولیت شغلی درسازمان، بازدیدهای نوبتی در استان های مختلف کشور پیش بینی شده که در استان بوشهر نیز حضور یافته ایم.

وی گفت: در سفر دو روزه به استان بوشهر بازدیدهایی از توانمندی های این استان، حوزه بنادر مرکز بوشهر و گناوه و آزمایشگاه ها انجام و نشست با همکاران برگزار شد.

مدیرکل حوزه ریاست و هماهنگی استان های سازمان ملی استاندارد ایران افزود: باتوجه به اهمیتی که شهرستان گناوه در حوزه اقتصادی کشور دارد و در آن مبادلات کالایی زیادی انجام می شود، بازدید از این منطقه نیز در روز جاری انجام شد.

وی افزود: در سفر به این شهرستان با فرماندار دیدار و از حمایت های وی به این سازمان تقدیر و از ساختمان دردست احداث استاندارد بازدید شد.

صالح زاده گفت: ساختمان دردست احداث استاندارد گناوه بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باهماهنگی های صورت گرفته ازطریق استان بوشهر و سازمان مرکزی تلاش خواهیم کرد حداقل کارهای مانده سریع تر تکمیل و در مدت چندماه آینده افتتاح شود.

شهرستان گناوه از شهرستان های فعال تجاری استان بوشهر است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.