پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۰ واحد کوچک و متوسط صنعتی

معاون وزیر صنعت اعلام کرد؛

پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۰ واحد کوچک و متوسط صنعتی

معاون امور صنایع وزارت صنعت از پرداخت حدود ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروز خبر داد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از  مهر، محسن صالحی‌نیا از پرداخت حدود ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروز خبر داد و گفت: واحدهایی که عقد قراردادشان انجام شده نیز حدود ۵۰ واحد هستند که رقم ۴۰۰ میلیارد تومان را شامل می شود و در شروع طرح عدد خوبی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به جلسات با بانکها و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانی این آمار به سرعت در حال گسترش است و قصد داریم تا پایان شهریور تمامی عقد قرارداد ها منجر به پرداخت شود و این پرداختها  و نتایج عملیاتی  آثار خود را از اوایل مهرماه در واحدها مشاهده کنیم .

وی با اشاره به ابلاغیه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: پروژه ای که بر اساس ابلاغیه این ستاد دنبال می کنیم  واحدهای کوچک را برای توسعه آموزشهای فنی و صادراتی کردن وارتقای سطوح مربوط به فعالیتهای این واحدهای کوچک نبال می کنیم که پرداخت تسهیسلات و عقد قرار دادها نیز در این راستا بوده  است.

صالحی نیا افزود: در زمینه واحدهای تولیدی چه واحدهایی که از سوی اعضای کارگروه در واحدهای ستاد تسهیل و رفع موانع استانی شناسایی شده اند و چه واحدهای تولیدی که درخواستهای خود را مطرح کرده اند اینها واحدهایی هستند که مشکلات مدیریتی، نرم‌افزاری ارتقای استانداردها و ارتقای سطح رقابت پذیری تولیدات را دارند در یک مرحله داریم و در کارگروه های استانی بررسی می شوند.

وی ادامه داد: در مرحله دیگر واحدهای که مسائل و مشکلاتشان رسیدگی می شود نیاز دارند که با تامین نقدینگی مناسب و تعیین تکلیف بدهی هایی که قبلا داشته ند با تشخیص کارگروههای استانی که دبیرش خود روسای صنعت، معدن و تجارت استانها هستند و رئیس آن هم با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی با استانداران هست مشکلاتشان رسیدگی شود.

به گفته صالحی‌نیا با تشکیل جلسات متعددی در توجیه این طرح با بانکهای مختلف و بانکهای عامل  بانک مرکزی با ابلاغیه ای برای تسهیل در نحوه پرداخت این تسهیلات راهکار داده است. بر این اساس کار در کارگروههای استانی شروع شده و نزدیک سه ماه است که در خواستها رسیدگی و بررسی شده و به بانکهای استانی ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی کوچک تا ۱۰۰ نفر شاغل بررسی شده اند که در قالب واحدهای کشاورزی و صنعتی ۶۰ درصد کشاورزی و حدود ۴۰ درصد صنعتی هستند و تا امروز و به لحاظ ارقام در خواستی بر عکس است و واحدهای صنعتی در خواستشان بالاتر است که امیدواریم به نتایج مطلوب برسد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.