بازگشت سرمایه های اجتماعی در اولویت است

بازگشت سرمایه های اجتماعی در اولویت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حمایت از اشتغال، کارآفرینی و کارفرمایی اظهار کرد: کارفرمایان خود مولد کارآفرینی و تولید کار هستند بنابراین خود نیز باید کارآفرین باشند .

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، محمد شریعتمداری در دیدار با اعضای کانون عالی کارفرمایی کشور با اشاره به ضرورت صیانت از اشتغال موجود خاطرنشان کرد: در شرایط موجود گسترش نظام مالیاتی، شناسایی مودیان جدید، صیانت از واحدهای تولیدی ،کاهش نرخ سود تسهیلات به صیانت از اشتغال موجود کمک می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در ادامه با تاکید بر این که هیچ گاه با کانون کارفرمایان احساس جدایی نداریم ، خاطرنشان کرد: این کانون در بسیاری از مسائل  کمک کرده ، حتی در مجامع بین المللی می تواند به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و کشور کمک  و از اقدامات ما در این حوزه دفاع کنند .

شریعتمداری با اشاره به مشکلات موجود اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه مشکلات به صورت زنجیره ای سرمایه اجتماعی را تضعیف کرده است بنابراین باید برای ایجاد انسجام بهتر و بازگشت سرمایه های اجتماعی تلاش کنیم و شرایط موجود را برای اقشار مختلف مردم توضیح دهیم .

وی با تاکید بر شفافیت در همه عرصه ها خاطرنشان کرد: ما باید شفاف سازی اطلاعات را مدنظر قرار دهیم بنابراین وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با ایجاد سامانه هایی در حوزه های بهزیستی ، کار و اشتغال ، کارآفرینی، وام اشتغال روستایی و هزینه کردهای شرکت های دولتی بر این موضوع تاکید  دارد . 

شریعتمداری همچنین موضوع جوان گرایی و بهره بردن از پتانسیل اقوام گوناگون کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: جوانان همواره با ایجاد نشاط، خلاقیت و نوآوری می توانند به ارتقای سرمایه های  اجتماعی کمک کنند .

وی با اشاره ضرورت استفاده از ظرفیت گردشگری در کشور تاکید کرد: صنعت گردشگری فرصت مهمی است که دولت تدبیر و امید نیز به آن تاکید دارد و بوم گردی که در روستاها شکل گرفته در این زمینه بسیار می تواند مفید باشد .

در این نشست همچنین اعضای کانون عالی کارفرمایان به بیان خواسته ها و انتظارات خود پرداختند و پیشنهاداتی را اعلام کردند.

هدف تحریم‌ها کارآفرینان هستند

محمد عطاردیان رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در ابتدای این نشست  اظهار کرد: موضوع بیکاری و اشتغال همواره ما را نگران می کند بنا براین می توانیم در کنار دولت به مشکلات رسیدگی کنیم.

 خلیلی عضودیگر این کانون  گفت: کارفرمایان در شرایط کنونی عاشقانه می خواهند به کشور خدمت کنند و قطعا می توانند در این زمینه موثر باشند و دلمان برای کشور شور می زند .

وی با بیان این که  خوشبختانه با کارگران رابطه خوبی داریم ، تصریح کرد: کارگران عضوی از خانواده ما هستند و نگران آنها نیز هستیم و می خواهیم به آنها کمک کنیم و  همیشه با آنها تفاهم داشته و داریم . 

فلاح عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان در این نشست تصریح کرد: هدف تحریم ها در واقع کارفرمایان و کارخانه داران و کارآفرینان هستند چرا که کشورهایی که همواره بر تحریم تاکید دارند نمی خواهند رقیبی همچون ایران داشته باشند بنابراین دفاع دولت از کارفرمایان می تواند راهگشا باشد و کارفرما و کارآفرین با خاطری آسوده از کشور و اقداماتش در مجامع بین المللی دفاع می کند .

مرتضی رجبی عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان نیز خاطرنشان کرد: کارفرمایان در موضوعاتی که جنبه تصدی گری دارد می توانند کمک و شرایط را ساماندهی کنند .

محمد حسین محتاج اله عضو هیات مدیره کانون کارفرمایی نیز در این نشست  برنقش  گردشگری و توریست دررونق اقتصاد کشور تاکید کرد  .

وی گفت : ما همواره به دنبال امنیت اقتصادی هستیم بنابراین لازم است در ابتدا مشکل مردم و کارگران را رفع کنیم تا آنان نیز از آسودگی خیال برخوردار شوند .

آرام فاتحی دیگر عضو هیات مدیره کانون کارفرمایان نیز در این نشست خواستار حمایت از کارفرمایان شد .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.