جزئیات حضور هیئت تجاری انگلیس در ایران

جزئیات حضور هیئت تجاری انگلیس در ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران از نگاه مثبت فعالان اقتصادی انگلیس برای تداوم حضور در ایران سخن گفت.

به گزارش دیوان اقتصاد,فریال مستوفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دو روز پیش (جمعه) یک هیئت تجاری از انگلستان به همراه فرستاده بازرگانی دولت انگلیس و سفیر این کشور در ایران با حضور در اتاق بازرگانی تهران، به مذاکره با نمایندگان بخش خصوصی ایران و معاونت بین‌الملل اتاق بازرگانی نشستند و در جریان این جلسه صحبت‌هایی از چگونگی حفظ همکاری‌های اقتصادی و تداوم فعالیت تجار انگلستان در ایران مطرح شد.

به گفته وی در جریان این دیدار، هیئت انگلیسی از نگاه مثبت خود برای افزایش حضور در اقتصاد ایران سخن گفتند و ارزیابی‌های آنها نشان از آن دارد که فعالان اقتصادی این کشور نظری مثبت به ایران دارند.

این فعال اقتصادی با اشاره به سمیناری که اخیراً در انگلیس برای بررسی فرصت‌های اقتصادی برگزار شده، توضیح داد: در این سمینار فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سه کشور ایران، عراق و افغانستان بررسی شده و انگلیسی‌ها ایران را در قیاس با دو کشور دیگر فرصتی مناسب‌تر دیده و نسبت به حضور در کشورمان اقبال بیشتری دارند.

مستوفی در پاسخ به این سوال که آیا صحبتی درباره حل مشکلات تبادل بانکی ایران با کشورهای اروپایی مطرح شد نیز گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین تمرکز مذاکرات بر چگونگی اجرای کانال مالی اروپا (اینستکس) است. هیئت انگلیسی وعده داد که در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده به زودی هیئتی از اروپا به ایران خواهند آمد تا شرایط فعالیت اینستکس را بررسی کرده و در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ شود. خوشبختانه چه دولت ایران و چه دولت‌های اروپایی اقدامات ابتدایی را برای فعال کردن این کانال مالی آغاز کرده‌اند و باید دید در آینده چه تصمیماتی گرفته می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.