بهره برداری از نخستين اپليكيشن بيمه بدنه هوشمند سفر

توسط بيمه كوثر انجام شد؛

بهره برداری از نخستين اپليكيشن بيمه بدنه هوشمند سفر

مركوري نخستين اپليكيشن صدور هوشمند بيمه نامه بدنه كوتاه مدت سفر با همكاری بيمه كوثر و شركت هرمس شريف به بهره برداري رسيد.

به گزارش ديوان اقتصاد، مجید مشعلچي مدير عامل بيمه كوثر گفت:13 آذر ماه «روز بیمه» مفتخر به ارائه اولین اپلیکیشن بیمه بدنه خودرو شده ایم و تمام تلاش خود را کرده تا قبل از عید نوروز این بیمه نامه بهره برداری شود.
وی افزود: بیمه نامه سفر مرکوری با کمک تعدادی جوان خوش فکر، خلق ایده شده و با تلاش های بسیار به صنعت بیمه ورود کرده است.
**تعامل شرکت های بیمه با استارت آپ ها با دشورای روبه رو است
مشعلچی ادامه داد: تعامل بین بخش استارت آپ ها با یک شرکت بیمه ای سختی زیادی به دنبال خواهد داشت که می توان به فرآیند تعاملی و گردش مالی اشاره کرد .
**بیمه بدنه هوشمند سفر مرکوری آماده رقابت با سایرین
مدیرعامل بیمه کوثر تصریح کرد: فرآیند این اپلیکیشن طی شده و هم اکنون آماده رقابت با سایرین است؛ بنابراین تعامل بین شرکت های بیمه و استارت آپ ها به سه عامل قوه خلاقه، مجموعه خریدار و فناوری های نوین و زیر ساخت های لازم وابسته است.
وی خاطر نشان کرد: باید رسانه ها، سیاست گذاران و کارشناسان صنعت بیمه کمک کنند تا قله های رفیع تری را در بهره برداری از تمام سامانه ها پایه ریزی کنیم.
**بیمه هوشمند سفرمرکوری اتفاقی بسیار مهم در صنعت بیمه
مشعلچی بیان کرد: اپلیکیشن بیمه هوشمند سفرمرکوری، اتفاق بسیار خوبی در صنعت بیمه است که امیدواریم آیندگان نیز این راه را با سرعت بیشتری ادامه دهند.
**اعتماد به استارت آپ ها پر رنگ شود
به گفته حامد کاظمی، مدیر عامل مرکوری، صنعت بیمه باید به فناوری اطلاعات اعتماد کند و در این صنعت موضوع اعتماد به استارت آپ ها پر رنگ شود .
همچنین در این مراسم، ابوالفضل آقادادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر، گفت: در ایران حدود سه میلیارد دلار سرمایه موجود است که باید ریسک های آن پوشش داده شود ، اما متاسفانه کمتر از نصف آنها تحت پوشش بیمه هستند.
**اینشورتک ها آماده فعالیت در صنعت بیمه
وی افزود: 5/3 میلیون خودرو در کشور تحت پوشش بیمه بدنه ، 5/14 میلیون نفر تحت پوشش بیمه زندگی، 5/12 میلیون نفر بیمه تکمیلی درمان و 11 در صد ساختمان ها تحت پوشش بیمه آتش سوزی هستند.
آقادادی با اشاره به گسترش بلاکچین ها در صنعت بیمه، ادامه داد: اینشورتک ها در تلاشند هر نوع فناوری را در صنعت بیمه وارد کنند.
**از بین بردن قوانین دست و پاگیر در صنعت بیمه
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر خاطر نشان کرد: با توجه به قوانین دست و پاگیر در صنعت بیمه ، ورود استارت آپ ها به این صنعت با سختی زیادی روبه رو است و میان ایده ها با قوانین باید هماهنگی ایجاد شود. خوشبختانه حضور اینشورتک ها در بیمه بدنه در شرکت بیمه کوثر نتیجه بخش بوده است.
**ورود موثر فناوری اطلاعات به صنعت بیمه
در پایان این مراسم محمدرضا مومنی ، مدیریت فاوا بیمه کوثر گفت : با توجه به شکل سنتی صنعت بیمه ،
فناوری اطلاعات توانسته به خوبی به این صنعت ورودکند.
وی افزود: برای فعالیت استارت آپ ها در صنعت بیمه باید زیر ساخت های لازم برای توسعه شبکه فروش و پشتیبانی فراهم شود .
مومنی ادامه داد: بانکداری نسبت به صنعت بیمه در فعالیت های استارت آپی زودتر ورود کرده و موفقیت های بسیاری به دست آورده است.
**پوشش ریسک، ماموریت اصلی صنعت بیمه
وی با اشاره به دیر کرد صنعت بیمه برای فعالیت استارت آپی ، خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی صنعت بیمه ، پوشش ریسک است و به همین دلیل نسبت به فناوری اطلاعات توجه کمتری دارند، در بانکداری به دلیل نبود دغدغه ریسک راحت تر هزینه صورت می گیرد و وجود قوانین و آیین نامه های قدیمی از دیگر عوامل عقب ماندگی صنعت بیمه نسبت به بانکداری است.
**شرکت های بیمه باید به سمت بیمه گری الکترونیک روند
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر اظهار کرد: با وجود مسائل موجود در صنعت بیمه، برای کسب رضایتمندی صاحبان سهام شرکت ها، سود آوری و ارائه خدمات مطلوب شرکت های بیمه باید به سمت بیمه گری الکترونیک بروند.
**راه اندازی اولین کیوسک بیمه ای توسط بیمه کوثر
مومنی بیان کرد: شرکت بیمه کوثر با وجود قدمت 10 ساله توانسته قدم های خوبی بردارد و به عنوان اولین شرکت بیمه ای خدمات درمانی را از روش سنتی حذف کند و اولین کیوسک بیمه ای را در بیمارستان ها
راه اندازی کند.
**هدف بیمه کوثر ورود به بیمه گری الکترونیک
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر یاد آور شد :هدف شرکت بیمه کوثر ورود به بیمه گری الکترونیک است و با بررسی بازار بیمه سعی کرده ایم با سرعت بخشیدن به خدمات و ایده ها تحول را به این صنعت وارد کنیم.
گفتنی است در این مراسم «مرکوری» ، نخستین اپلیکیشن صدور هوشمند بیمه‌نامه کوتاه‌مدت بدنه اتومبیل با همکاری شرکت هرمس شریف و مدیریت‌های اتومبیل ، فناوری اطلاعات و ارتباطات به بهره‌برداری رسید.
شرکت بیمه کوثر برای برطرف کردن شکاف بین صنعت بیمه و دانشگاه «نو اوردگاه بیمه» را به منظور رقابت میان استارت‌آپ‌ها و اینشورتک‌ها در سال96 برگزار کرد و در این رویداد چندین طرح انتخاب شد. اپلیکیشن مرکوری یکی از محصولات نو اوردگاه بیمه است که اکنون به بهره‌برداری رسیده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.