فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل در وزارت کار

فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل در وزارت کار

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن لغو دیدارهای نوروزی ، در جلسه مدیران ارشد وزارتخانه در ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل از فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری، امروز ضمن لغو دیدارهای نوروزی در نشست های جداگانه با معاونان ، مشاوران و مدیران کل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه در "ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل " ، ابعاد مختلف ، جزئیات و چگونگی ادامه روند خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل را بررسی کرد .
شریعتمداری اضافه کرد : همدلی ، صفا ، صمیمیت و یکپارچگی ملت ، موضوعاتی إنکار ناپذیر است اما متاسفانه عده ای آگاهانه یا نا آگاهانه همسو با سیاست های دشمنان خارجی تلاش می کنند مردم را نا امید کنند و این امر خیانت است و باید همگان تلاش کنند وحدت و یکپارچگی مردم که به لطف خداوند و کوری چشم دشمنان برقرار شده است تقویت شود .
شریعتمداری با اشاره به فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات سیل زدگان، اظهار داشت: تمامی دستگاه های تابعه این وزارتخانه از هیچ اقدامی برای رفع مشکلات هموطنان دریغ نخواهند کرد و خدمات ما به مناطق سیل زده تا روز آخر عادی شدن شرایط کار و زندگی مردم تداوم خواهد داشت.
وی افزود: جوامع تحت پوشش سازمان های بیمه گر و سازمان های خدمت رسان تابعه این وزارتخانه بایستی از خدمات این دستگاه ها برخوردار باشند. بازنشستگان تأمین اجتاعی باید این سازمان را در شرایط سخت پشتیبان خود بدانند و تأمین اجتماعی باید مسائل آنان را پیگیری کند.
شریعتمداری ادامه داد: دستگاه های تابعه آسیب دیدگان را همچون اعضای خانواده خود بدانند و از تمامی امکانات و ظرفیتها برای خدمت رسانی استفاده کنند. هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های مختلف نیز می تواند در این زمینه راهگشا باشد و به ویژه از ظرفیت شرکتهای سرمایه گذاری نیز برای امداد رسانی و رفع مشکلات آسیب دیدگان استفاده شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تداوم اقدامات و خدمات این وزارتخانه و دستگاه های تابعه در مناطق سیل زده، گفت : بعد از مرحله امداد رسانی که در حال حاضر با جدیت در حال انجام است، برای ساماندهی زندگی مردم این مناطق نیز وظایف و تعهداتی برعهده خواهیم داشت که برقراری بیمه بیکاری برای افراد شاغل و تحت پوشش تأمین اجتماعی از مهمترین این مسائل است. در زمینه مشاغل غیر رسمی و فاقد بیمه نیز بایستی از منابع دولتی برای حمایت از افراد استفاده شود.
شریعتمداری گفت: در مرحله بعد از آن نیز برای شروع دوباره کارها و احیای واحدهای تولیدی بایستی برنامه ریزی کنیم و در کنار تولید کنندگان و کارگران باشیم تا رونق اقتصادی و زندگی عادی در این مناطق بار دیگر از سرگرفته شود و این موضوع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام گذاری شده است اهمیت مضاعف دارد و بایستی برای رونق زندگی مردم در مناطق سیل زده تلاش مضاعف داشته باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : کمک به سیل زدگان باید منشاء وحدت ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد.
شریعتمداری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای وقوع سیل خدمات رسانی به مردم سیل زده را آغاز کرده و در این مناطق به صورت مستمر و بدون هیچ گونه تشریفاتی حضور داشته و هرگز از موضوع سیل غافل نبوده است .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جامعه آسیب دیده درشرایط فعلی نیاز به بازسازی روحی دارد.
شریعتمداری تاکید کرد: گاهی برخی از کارها وجه سیاسی پیدا می کند و متاسفانه سیل بازی یا سیاسی کاری تبدیل به بخشی از برنامه ها می شود لذا این نقیصه باید رفع شود بنابراین همه مسوولان موظفند وجه سیاسی اقدامات را کاهش دهند و سیاسی کاری را با سیل بازی آمیخته نکنند و بتوانند کار جدی برای کمک به آسیب دیدگان انجام دهند .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که کمک به سیل زدگان باید منشاء وحدت و یکپارچگی ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد ، در ادامه بر ضرورت یکپارچگی ملی در شرایط کنونی تاکید و اظهارکرد: برای کمک به هموطنان سیل زده به وحدت ملی نیاز داریم و همه دستگاهها باید با هماهنگی ستاد بحران کمک و حمایت های خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: خوشبختانه وحدت خوبی میان دستگاهها وجود دارد و همگی همکاری خوبی با ستاد مرکزی بحران دارند و در کنار هم کار می کنند .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : در همان ساعات اولیه وقوع سیل کارت همه مددجویان بهزیستی تا 3 برابر شارژ شد و اقدامات اولیه انجام شد ؛ تسهیل در پرداخت وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی نیز در این مدت انجام شد و با اولویت معلولین، مددجویان و بازنشستگان کمک به امور تخصیص به ساخت و ساز انجام شد .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.