افزایش ۶۲ درصدی مخازن سدهای ایران

افزایش ۶۲ درصدی مخازن سدهای ایران

چهارشنبه, آوریل 10, 2019 - 14:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور گفت: موجودی آب مخازن سدهای کشور در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه، معادل ۳۸.۲ میلیاردمترمکعب ثبت شده به‌گونه‌ای که موجودی آب مخارن نسبت به سال گذشته در تاریخ مشابه ۶۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد,وحید عسکری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سدهای ایران اظهار کرد: تعداد سدها مهم در حال بهره‌برداری، حدود ۱۷۸ سد است که ظرفیتی در حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب دارند.

وی با بیان این‌که مقادیر ورودی به سدها از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه، معادل ۵۱.۱ میلیارد مترمکعب است، ابراز کرد: مقادیر ورودی نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه ۲۶۸ درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور، مقادیر خروجی از سدها از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه معادل ۳۲.۸ میلیارد مترمکعب ثبت شده و مقادیر خروجی نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

عسکری‌نژاد با تاکید به این مساله که درصد پرشدگی مخازن سدها در تاریخ ۲۰ فروردین ماه حدود ۷۶ درصد تخمین زده شده، اظهار کرد: موجودی مخازن کشور نسبت به هفته گذشته ۷ میلیارد مترمکعب افزایش داشته است.

به گفته وی، تعداد سدهایی که بیش از ۹۰ درصد پرشدگی دارند، ۷۲ سد و تعداد سدهایی که کمتر از ۴۰ درصد پرشدگی دارند، ۳۳ سد است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.