تولید نفت در برخی نقاط برای حفظ جان سیل زدگان کاهش یافت

تولید نفت در برخی نقاط برای حفظ جان سیل زدگان کاهش یافت

جمعه, آوریل 12, 2019 - 09:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نفت با اشاره به کاهش تولید نفت در برخی نقاط درگیر سیل خوزستان گفت: برای نخستین بار برخی لوله ها از نفت خالی شده اند و امیدواریم شاهد تلفات جانی نباشیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار خوزستان هدف از سفر خود به این استان را بسیج امکانات برای کاهش اثرات سیل عنوان کرد و افزود: تمام امکانات صنعت نفت از روز نخست وقوع سیل در خوزستان برای کاهش درد و رنج مردم این استان مورد استفاده قرار گرفت.
وزیر نفت با بیان اینکه تمام مردم کشور بخاطر مشکلات خوزستان در رنج هستند، گفت: جریان ضد انقلاب به دنبال انتشار این شایعه است که وزارت نفت مانع ورود آب به تاسیسات نفتی می شود.
وی افزود: مسئولان دولت، صنعت نفت و مدیران استانی هیچگاه به دنبال خسارت به مردم برای حفظ تاسیسات نفتی نبوده اند.
زنگنه اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت های وزارت نفت جلوگیری از ورود آلودگی های نفتی به نقاط درگیر سیل و حفاظت های زیست محیطی از این مناطق است زیرا در این صورت مشکلات بیشتری برای ساکنان ایجاد می شود.
وی با اشاره به استقرار نماینده ویژه وزارت نفت از روز گذشته در خوزستان یادآور شد: بخشی از خدمات وزارت نفت در این مدت تلاش این مجموعه برای ارائه خدماتی همچون گاز و سوخت مایع به ساکنان نقاط درگیر سیل بود و در بخشی دیگر، امکانات این صنعت برای مقابله با سیل کم سابقه خوزستان بکار گرفته شد.

** وزارت نفت مانع رهاسازی سیلاب در هورالعظیم نشد
استاندار خوزستان نیز در این دیدار با اشاره به هدایت سیلاب به تالاب هورالعظیم گفت: رهاسازی آب در جوار تاسیسات نفتی برای حفظ جان مردم خوزستان انجام شد و وزارت نفت مانع این کار نشد.
غلامرضا شریعتی اظهار داشت: هیچ محدودیتی برای جابجایی دکل های نفتی در این مدت وجود نداشت و وزارت نفت مانع آبگیری تالاب ایجاد نشد.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین اولویت ما حفظ منافع ملی و استان است، ادامه داد: درحال حاضر تمام تالاب هورالعظیم به جز یک جاده دسترسی و محوطه این تاسیسات نفتی را آب فرا گرفته است.
شریعتی تاکید کرد: حجم آب به قدری بالا بود که با شکستن دایک مرزی بخشی از این آب به سمت عراق هدایت شد.
وی ادامه داد: در یک اتفاق نادر بخشی از آب رودخانه دز و کرخه در نقطه بالادست اهواز به یکدیگر پیوستند و راهی اهواز شدند.
استاندار خوزستان گفت: بخشی از این آب به رودخانه کارون هدایت می شود و بخشی دیگر از طریق کانال سلمان راهی مخزن پنج تالاب هورالعظیم خواهد شد که دقیقا در همان نقطه، تاسیسات نفتی قرار دارد.
وی بر لزوم حفظ مسائل زیست محیطی و منافع ملی تاکید کرد و افزود: برخی میادین نفتی ما با کشورهای دیگر مشترک است و نباید تولید نفت در آنها تعطیل شود زیرا این خواسته دشمنان برای کاهش چشمگیر تولید نفت است.
شریعتی ادامه داد: در پنج ماه گذشته صنعت نفت تنها امور روزمره خود را انجام داده و مابقی توان خود را به جای امور توسعه ای و پشتیبانی به ایمن سازی استان مقابل سیلاب اختصاص داده است.
وزیر نفت برای بررسی تاسیسات در معرض سیلاب و همچنین بازدید از نحوه پشتیبانی شرکت های وابسته به این وزارتخانه در مقابله با سیل شامگاه پنجشنبه وارد استان خوزستان شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.