پرداخت ۴۱ هزار فقره وام ازدواج توسط بانک مسکن

پرداخت ۴۱ هزار فقره وام ازدواج توسط بانک مسکن

رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن از پرداخت ۴۱ هزار و ۹۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طی یکسال ۹۷ از سوی بانک مسکن به زوج ­های جوان خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن با بیان اینکه سال گذشته بانک مسکن با اجرای طرح ضربتی، صف در انتظار اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به صفر رساند، اظهار کرد: مطابق با گزارش عملکرد یکساله، بانک مسکن طی یکسال ۹۷ معادل ۴۱ هزار و ۹۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به ارزش ۶۴۴ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان به زوجین متقاضی اخذ این نوع تسهیلات در سراسر کشور پرداخت کرد.
وی با بیان اینکه حجم تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که از سوی بانک مسکن طی سال گذشته پرداخت شد نسبت به سال­ های گذشته رشد چشم گیری داشته است، گفت: مجموع تسهیلات ازدواج پرداخت شده طی یکسال گذشته معادل ۱۰ درصد از مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش طی ۱۴ سال قبل از آن بوده است.
وی ادامه داد: مطابق با گزارش عملکرد دو دهه اخیر، بانک مسکن طی سال­ های ۸۱ تا ۸۲ معادل ۱۲۰ هزار و ۶۴۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و طی سال های ۸۳ تا ۹۶(۱۴ سال) معادل ۵۱۱ هزار و ۱۱۰ فقره تسهیلات ازدواج را به متقاضیان سراسر کشور پرداخت کرده است. این در حالی است که مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش طی یکسال ۹۷ معادل ۱۰ درصد مجموع تسهیلات ازدواج پرداخت شده در ۱۴ سال اخیر بوده است.
رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، با اشاره به کارنامه موفق بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ازدواج عنوان کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی وابلاغیه بانک مرکزی، سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال جاری برای هر یک از زوجین به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. از این رو بانک مسکن نیز در قالب بخشنامه­ ای به شعب سراسر کشور، دستورالعمل پرداخت سقف جدید تسهیلات ازدواج را ابلاغ کرده است.
احمدی تاکید کرد: این نکته در پرداخت سقف جدید تسهیلات ازدواج قابل توجه است که افزایش سقف تسهیلات صرفاً مختص به متقاضیانی است که مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بوده و تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین ماه سال ۹۶ باشد و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده اند و قراداد آنان در سیستم تسهیلاتی بانک ثبت قطعی نشده باشد. همچنین دوره باز پرداخت این تسهیلات پنج ساله(۶۰ ماه) و نرخ کارمزد ۴ درصد تعیین شده است.
وی با بیان اینکه بانک مسکن همچون یکسال گذشته تلاش دارد روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج ­های جوان را تسریع کند، افزود: تمامی شعب بانک مسکن در سراسر کشور تمامی تلاش خود را برای پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان در کوتاه ترین زمان ممکن خواهند کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.