هشدار وزیر نیرو به مصرف کنندگان برق

هشدار وزیر نیرو به مصرف کنندگان برق

چهارشنبه, آوریل 17, 2019 - 13:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو گفت: مصرف کنندگان آب و برق به قبوض اردیبهشت ماه توجه کنند؛چراکه این قبوض می تواند هشداری برای مصرف کنندگان بیش از الگوی مصرف باشد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ به مصرف کنندگان کمتر از الگوی مصرف آب و برق، مبالغی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد:  مصرف کنندگان آب و برق به قبوض اردیبهشت ماه توجه کنند؛ چراکه این قبوض می تواند هشداری برای مصرف کنندگان بیش از الگوی مصرف باشد.

وی در ادامه گفت : خبری که منتشر شد مبنی بر صدور احکام اعضای هیئت بررسی و تدوین گزارش ملی سیلاب های اخیر توسط ریاست جمهور که مسئولیت این هیئت با رئیس دانشگاه تهران است و ۲۰ تن از اساتید متخصص و با تجربه و صاحب نام کشور از دانشگاه های مختلف در بخش های مختلف مرتبط با مدیریت سیلاب در آن عضویت دارند،  خبر بسیار خوبی است و یکی از کارهای ضروری است که در این گونه حوادث می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

وی افزود: در ارتباط با اصلاح وضع موجود و توسعه روش هایی که ان‌شاءالله سیل فقط برای ما برکت و فایده داشته باشد، وزارت نیرو با تمام توان در همه رده‌ها و سطوح مدیریتی، آمادگی کامل برای همکاری با این هیئت را دارد و امیدواریم که برنامه اجرایی این هیئت هر چه زودتر اعلام شود تا بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.

اردکانیان تاکید کرد: نکته دیگر اینکه خوشبختانه با فعالیت هایی که همکاران ما در سطح استان های سیل زده اعم از  خوزستان، لرستان و گلستان ، مازندران و سایر استانها در نوار شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور که در معرض سیلاب ها هستند، انجام دادند  به حمدالله موفق شدند آب و برق را به میزان بسیار بالایی در همه مناطق و روستاها برقرار کنیم به حدی که از حدود چهار هزار روستا که بر اثر سیل با قطع سیستم آب مواجه شدند در حال حاضر در بیش از ۹۷ درصد این روستاها سیستم آب رسانی برقرار است و حدود ۱۱۱ روستا در استان‌های خوزستان ، لرستان ، هرمزگانو  سیستان و بلوچستان است که هنوز مشکل دارند.

وزیر نیرو افزود: دلیل آن آب شستگی و از بین رفتن معابر باعث شده است و امیدواریم در این روزها مشکل حل شود.

وی گفت: در مورد برق این مناطق نیز باید بگوییم که تعداد 2352 روستا با قطع برق مواجه شدند که الان کمتر از بیست روستا با مشکل روبه‌رو هستند و بیش از 99 درصد روستاها و شهرها سیستم  برق شان برقرار شد.

اردکانیان ادامه داد: در بررسی هایی که بعدا صورت می‌گیرد این عملکرد و عملکرد سایر بخش ها جزو شاخص ها خواهد بود که قابل مقایسه و رقابت با عملکردهای مشابه در سطح بین‌المللی است.

وی در پایان اظهار کرد: چه در خشکسالی و چه در سیل بنای مان این بوده که به کمک هم وطنان، به سمت مصرف صحیح تر منابع زیست محیطی حرکت کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.