رشد برخی نرخ‌ها مقطعی است

رشد برخی نرخ‌ها مقطعی است

جمعه, آوریل 19, 2019 - 11:52 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس معتقد است کاهش یا افزایش قیمتی که مبنای سیاسی در اقتصاد داشته باشد، مقطعی بر نرخ ها اثر منفی خواهد داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد,عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با ایبِنا با بیان اینکه کاهش یا افزایش قیمتی که مبنای سیاسی در اقتصاد داشته باشد جریان غیر عادی را منجر می شود، گفت: در حال حاضر تحریم سپاه از سوی آمریکا اقدامی سیاسی است که باعث برخی تنش های قیمتی شده، اما سوال این است که چرا مسئولان برای چنین اقدامات احتمالی برنامه از پیش تعیین شده ندارند.
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر رشد نرخ ها یا نوسان قیمت ها در نتیجه عوامل اقتصادی باشد توجیه پذیر است، افزود: در شرایط فعلی رشد قیمت ها صحیح نبوده و باید با دستورالعمل های جدید به ساماندهی نرخ ها کمک کرد.
وی با بیان اینکه نوسان اخیر قیمت ها چون مبنای سیاسی داشته ماندگار نخواهد بود، تصریح کرد: دولت باید برای همه برنامه های خصمانه آمریکا و متحدانش برنامه ریزی کرده تا از شوک های مقطعی مجدد در بازار بکاهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه شوک های سیاسی تاثیر گذار در بازار می تواند با همکاری مردم در ساماندهی وضعیت به حداقل ممکن برسد، گفت: در حال حاضر پس از گذشت چند روز از اقدام اخیر آمریکا شاهد کاهش نرخ ها و بازگشت آرامش به بازار هستیم که این خود نشان دهنده مقطعی بودن چنین اقداماتی در برهم زدن نظم قیمت ها هستیم.
یوسفیان ملا ادامه داد: در حال حاضر تلاش تیم اقتصادی دولت مبنی بر خنثی سازی اثرات تحریم ها بوده که نقش مردم نیز در این همکاری بسیار پُررنگ است زیرا بدون حضور مردم عبور از چنین شرایطی تقریبا غیرممکن است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت از این پس باید بداند که هر روز تحریم ها در لباس جدید ظهور خواهند کرد از اینرو باید برنامه های متناسب با هر حوزه ای داشته باشند تا شوک های قیمتی حتی به صورت موقت نیز رخ ندهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.