صدور پروانه بازسازی و نوسازی ساختمان های آسیب دیده از سیل رایگان است

معاون وزیر کشور:

صدور پروانه بازسازی و نوسازی ساختمان های آسیب دیده از سیل رایگان است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از ابلاغ بخشنامه وزیر کشور به استانداران مبنی بر صدور رایگان پروانه برای بازسازی و نوسازی ساختمان های آسیب دیده از سیل اخیر خبر داد.

 

   به گزارش دیوان اقتصاد از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،«مهدی جمالی نژاد» با اعلام این خبر گفت: این بخشنامه ( صدور رایگان پروانه برای بازسازی و نوسازی ساختمانهای سیل زده) در اجرای مصوبات اولین جلسه کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده ابلاغ شده است.

وی گفت: در این بخشنامه از استانداری ها خواسته شده ضمن ابلاغ آن به شهرداری ها و دهیاری ها، نظات لازم بر حسن اجرای آن را به عمل آورند و گزارش مشخصات پروانه های صادر شده به تفکیک شهر و روستا را به دبیرخانه این کمیته ارسال کنند تا دولت در حساب های فیمابین (رد دیون) برای جبران آن اقدام کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به دستور رییس جمهوری در جلسه هجدهم فروردین ماه هیات وزیران،‌ لزوم برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از توان همه نیروها و نهادهای عمومی غیردولتی در بازسازی و تسهیل و تسریع در فرایندهای اجرایی و اداری مرتبط با آن مورد تاکید قرار دارد.

جمالی نژاد بیان کرد: در زمینه صدور پروانه برای بازسازی و نوسازی ساختمان های آسیب دیده از سیل از استانداری ها خواسته شده که با احراز سکونت آسیب دیدگان،‌ رعایت مفاد طرح های موجود توسعه شهری و روستایی و طرح های ضربتی ساماندهی توجه لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: همچنین از استانداری ها خواسته شد در زمینه جابجایی سکونتگاه های متاثر از سیل، رعایت دقیق محدوده های خطر و حریم بستر رودخانه ها و مسیل ها و اعمال ضوابط و مقررات ملی ساختمان توجه لازم را داشته باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.