١٨ درصد از منابع بیمه در سرمایه گذاری بورس وارد شده است

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

١٨ درصد از منابع بیمه در سرمایه گذاری بورس وارد شده است

رئیس کل بیمه مرکزی از ارسال دستورالعملی به دولت خبر داد که براساس آن، ٣٠ میلیون واحد مسکونی تا سقف ٣٠ میلیون تومان بیمه خواهند شد و سهم پرداختی هر خانوار ٦٠ هزار تومان است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی دقایقی قبل در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بانک بورس و بیمه با بیان اینکه یک نظام کارآمد تأمین مالی بستگی به فعالیت بخش‌های سه گانه بانک، بورس و بیمه است، گفت: عملکرد این سه بخش باید در اقتصاد به صورت متوازن رشد کرده بود؛ ضمن اینکه بیمه می‌تواند دو نقش مهم در تأمین مالی داشته باشد یعنی بیمه از سرمایه خرد مردم بهره گیرد چراکه پرتفوی بیمه اکنون ٦٠ هزار میلیارد تومان است که قابل ارتقا به ١٨٠ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: ١٨ درصد از منابع بیمه در سرمایه گذاری بورس وارد شده است که عدد کمی است چراکه در بیمه‌های زندگی در کشورهای پیشرفته این سهم به ٥٠ درصد می‌رسد.

سلیمانی گفت: سهم بیمه زندگی در سال ٩٧ به ١٥ درصدرسیده که باید افزایش یابد، ضمن اینکه اوراق بهادار بیمه‌ای نیز جای کار بسیار دارد چراکه ٣٠ میلیارد دلار، سهم اوراق بیمه‌ای در دنیا بوده است و ایران که کشور حادثه خیزی است باید در این بخش سریع‌تر وارد عمل شده و این اوراق را در بخش حوادث طبیعی زودتر منتشر کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه با تلاش فراوان صنعت بیمه، بیمه‌های با ریسک بالا از سوی شرکتهای بیمه‌ای داخلی تحت پوشش قرار گرفته است و اگر اوراق بیمه منتشر شود، بازار سرمایه جایگزین بیمه‌های اتکایی خارجی خواهد شد که بعد از تحریم ایران را ترک کرده اند.

وی ادامه داد: این موضوع البته ریسک بالایی را به عهده شرکتهای بیمه قرار داده ولی منجر به رشد آنها خواهد شد. این در حالی است که اوراق بدهی از طریق بازار سرمایه باید برای برخی شرکتهای بیمه منتشر کنیم.

سلیمانی از ارسال دستورالعمل صندوق خسارت حوادث طبیعی به هیأت دولت خبر داد و گفت: قرار است برای ٣٠ میلیون واحد مسکونی تا سقف ٣٠ میلیون تومان بیمه نامه صادر شود که حق بیمه هر واحد ١٢٠ هزار تومان استه از این رقم ٦٠ هزار تومان در قالب ماهانه ٥ هزار تومان از سوی خانوارها در قالب یکسال پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: این رقم ناچیز است ولی تحولی بزرگ درراستای بیمه حوادث طبیعی برای واحدهای مسکونی ایجاد می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.