صادرات کالا به بازار اروپا؛ چشم انداز راه آهن ایران-عراق-سوریه

صادرات کالا به بازار اروپا؛ چشم انداز راه آهن ایران-عراق-سوریه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجرای راه آهن ایران، عراق و سوریه عملا تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب خواهد بود و قطعا تأثیر بزرگی در توسعه اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد ،مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، اجرای پروژه خط ریلی خلیج فارس به دریای مدیترانه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای این پروژه می تواند زمینه اتصال ریلی ایران را به کشورهای عراق و سوریه فراهم کند و این مسئله در گسترش روابط بین کشورهای منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه خط ریلی خلیج فارس به دریای مدیترانه، قرار است که منطقه شلمچه را به شهر بصره و سپس به کشور سوریه و دریای مدیترانه متصل کند.

اهمیت استراتژیک اجرای راه آهن ایران، عراق و سوریه؛ ایران می تواند به بازارهای اروپا دست پیدا کند

راه آهن ایران، عراق و سوریه از نظر اقتصادی، اهمیت استراتژیکی دارد، زیرا عملا با اجرای این پروژه، ایران می تواند به بازارهای اروپا دست پیدا کند
وی تصریح کرد: راه آهن ایران، عراق و سوریه از نظر اقتصادی، اهمیت استراتژیکی دارد، زیرا عملا با اجرای این پروژه، ایران می تواند به بازارهای اروپا دست پیدا کند.

کیانپور ادامه داد: حمل و نقل ریلی یکی از بهترین راه کارهای برای انتقال کالا است، زیرا این نوع حمل نقل نسبت به گونه های دیگر، ضمن ارزان تر بودن، دارای ایمنی بالایی است و تجارت همواره نیازمند این دو اصل مهم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: امروز بخشی از کالاهای صادراتی ایران از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود، حال با توسعه حمل و نقل ریلی در عرصه منطقه ای، می تواند حجم کالاها را تقسیم کرد و از دو حمل و نقل برای انتقال محصولات استفاده کرد.

اجرای راه آهن ایران، عراق و سوریه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اجرای راه آهن ایران، عراق و سوریه عملا تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب خواهد بود و قطعا تأثیر بزرگی در توسعه اقتصادی کشورمان خواهد داشت




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.