ایجاد ۱۱۴ هزار شغل جدید با اجرای طرح اشتغال روستایی در سال ۹۷

ایجاد ۱۱۴ هزار شغل جدید با اجرای طرح اشتغال روستایی در سال ۹۷

معاون اشتغال وزیر کار درباره میزان اشتغال ایجاد شده در طرح اشتغال روستایی گفت: به میزان ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی که پرداخت شده، حدود ۱۱۴ هزار شغل در مشاغل روستایی در سال۹۷ ایجاد شده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم،عیسی منصوری،معاون اشتغال وزیر کار در نشست خبری انتشار لیست دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با اشاره به اینکه در روستاها مداخلات روستایی را در دستور کار قرار دادیم گفت:   بر اساس داده‌های مرکز آمار از سال 92 تا 96 هرسال اگر اشتغال جدیدی ایجاد می‌شد، سهم روستا از اشتغال های جدید تقریبا صفر بود.

وی ادامه داد: در سال 97 بر اساس داده های مرکز آمار اشتغال روستایی به 20 تا 25 درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که این برنامه تا چه حد اثر گذار بوده است. علیرغم اینکه وقتی سرمایه‌گذاری صورت می گیرد اثرات آن با تاخیر فاز خود را نشان می دهد. وجه دیگر این است که ما برای پایش کارمان، کار تمام شماری هم انجام می دهیم و سامانه‌های نظارتی وجود دارد.

منصوری افزود: علاوه بر سامانه کارا که بسیار معروف است، سامانه ی دیگری نیز به عنوان سامانه ستاد فرماندهی کنترل برنامه های اشتغال کشور را نیز داریم که در آنجا داده‌های مراکز مختلف با همدیگر بررسی متقاطع می‌شود و بر مبنای داده‌هایی نهایی آنجا گزارش می‌دهیم. بر این اساس به درستی مشخص است که انحراف در کجا وجود دارد و ضعف‌ها و مشکلات نیز مشخص می شود تا نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.

وی گفت:به دستگاه های اجرایی فرصت یک هفته ای داده شده است تا گزارش عملکرد یک ساله خود را از طرح اشتغال روستایی ارائه دهندتا ظرف یکی ودو هفته آینده که شورای عالی اشتغال برگزار میشود این مباحث بررسی شود.

معاون اشتغال وزیر کار درباره میزان اشتغال ایجاد شده در طرح اشتغال روستایی ادامه داد: به میزان 7 هزار و 300 میلیارد تومانی که پرداخت شده، مطابق آمار مرکز امار حدود 114 هزار شغل در مشاغل روستایی در سال97 ایجاد شده است.

وی بیان کرد:طبق گزارش های میدانی وزارت کار در راستای طرح اشتغال روستایی حدود 141 هزار شغل ایجاد شده اما سرمایه گذاران اعلام کردند که 188 هزار شغل ایجاد کردند ولی در نهایت 114 هزار شغل مطابق گزارش مرکز امار ایجاد شده است.

منصوری افزود:دربخش تعهد ایجاد اشتغال میزان انحراف 12 بوده است،میزان انحراف در پرداخت وام ها از سوی بانک ها 6 درصد بوده است؛که تمام موارد اعلام شده و اصلاح شده است.سازمان برنامه و بودجه کار تمام شماری انجام داد که میزان انحراف تعهد ایجاد اشتغال 12تا15 درصد بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.