دلایل کاهش قیمت طلا و سکه تشریح شد

دلایل کاهش قیمت طلا و سکه تشریح شد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر دلایل کاهش قیمت سکه و طلا طی روزهای اخیر را تشریح کرد و حباب فعلی قیمت سکه را نیز ۵۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد کشتی‌آرای در گفتگو با ایبِنا، درباره وضعیت فعلی بازار سکه و طلا و درباره کاهش قیمت طی روزهای اخیر، توضیح داد: وضعیت بازار به گونه‌ای است که در هفته‌های گذشته به دلیل تحولات سیاسی کشور قیمت ارز رو به افزایش بود، اما پس از افت تنش‌های سیاسی منطقه قیمت ارز نیز روند کاهشی را آغاز کرد و همزمانی با کاهش ۱۶ دلاری قیمت جهانی طلا موجب شد تا قیمت طلا و سکه در بازار روند کاهشی داشته باشد.

وی افزود: این دو عامل در مجموع باعث شد تا در این بازه زمانی شاهد کاهش ۵۰۰ هزار تومانی برای هر قطعه سکه باشیم و همچنین با نزدیکی به روزهای میانی ماه مبارک رمضان و افت تقاضا طلا و سکه شاهد کاهش چشمگیر قیمت ارز و طلا خواهیم بود.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: به نظر می آید این روزها تقاضا و یا خریدار کمتر از فروشندگان در بازار است که این به ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه کمک می کند.

به گفته کشتی‌آرای، در حال حاضر قیمت انس جهانی یک هزار و ۲۷۶ دلار، قیمت سکه ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۹۹۵ هزار تومان، هر مثقال طلا یک میلیون و ۸۰۵ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز ۴۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است. حباب سکه نیز اکنون ۵۷۰ هزار تومان است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.