افزایش ۵۲ سنت قیمت نفت

افزایش ۵۲ سنت قیمت نفت

جمعه, می 24, 2019 - 12:53 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

علی رغم اینکه قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت، اما هر بشکه از این کالای اساسی، 68.31 دلار معامله شد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس ، قیمت نفت در معاملات امروز حدود یک درصد افزایش یافت و به 68.31 دلار در هر بشکه رسید، اما در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی در سال جاری میلادی قرار دارد.

هر بشکه نفت برنت با 52 سنت افزایش 68.28دلار فروخته شد. دلیل این افزایش کاهش تولید اوپک و تنش‌های غرب آسیا عنوان شده است.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 53 سنت افزایش 58.44 دلار معامله شد.

بانک ای ان زد اعلام کرد: «چندین ریسک مربوط به عرضه همچنان باقی است، زیرا تنش ها میان ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد که می‌تواند مخرب باشد

سازمان کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت خام ،اوپک، از ابتدای امسال، کاهش تولید را در صورت کار خود قرار داد تا بازار با کمبود عرضه مواجه شده و قیمت ها بالا روند.

بانک ای ان زد نوشت، تحریم‌های آمریکا علیه صنایع نفت ایران و ونزوئلا احتمالا سبب کاهش بیشتر صادرات نفت خام از سوی اوپک که هر دوی این کشورها عضو آن هستند، شود.

 

تنش تجاری پکن و واشنگتن به همراه افزایش ذخایر نفت آمریکا، قیمت‌ها را طی هفته کاهش داد

 

اما این افزایش قیمت در معاملات امروز نخواهد توانست، کاهش بیشتر قیمت ها در روزهای ابتدایی این هفته را جبران کند؛ به طوری که نفت خام در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از ابتدای امسال قرار گرفته است و احتمالا نفت برنت کاهش 5 درصدی طی هفته را ثبت خواهد کرد.

بانک جفریز اعلام کرد: «قیمت نفت برنت کاهش یافته... این هفته نگرانی‌های تجاری میان آمریکا و چین سرتیتر خبرها بود

از نیمه هفته، افزایش ذخایر نفت آمریکا نیز قیمت ها فشار کاهشی وارد کرد.

میشائیل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی استرالیا در یادداشتی نوشت: «افزایش ذخایر نفت و کاهش فعالیت کارخانجات آمریکا نگرانی‌های مربوط تقاضا نفت در جهان را تشدید کرده است.» این امر قیمت نفت برنت را به زیر 70 دلار و نفت خام آمریکا را به 60 دلار در هر بشکه کاهش داده است.

و این عرضه بیش از تقاضا در فراتر از شمال آمریکا گسترش یافته است. حاشیه سود پالایشگاه های آسیا، این هفته، به علت چالش برای مقابله با رکود اقتصادی و فزونی عرضه سوخت، به پایین ترین سطح فصلی از زمان بحران مالی ده سال گذشته رسید است و سبب به راه افتادن برنامه‌هایی برای کاهش فعالیت پالایشگاه‌ها شده است.

جفری هالری، تحلیلگر بازار نفت گفت: «نفت همچنان نسبت به هر گونه سرتیتر تجاری آسیب پذیر است و از آنجایی که واحدهای پولی و بازارهای بورس آسیا احتمالا بیشتر با کاهش ارزش مواجه خواهند شد، هرگونه افزایش ارزش، کوتاه مدت خواهد بود




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.