سقوط ۷ درصدی قیمت هفتگی نفت

سقوط ۷ درصدی قیمت هفتگی نفت

شنبه, می 25, 2019 - 13:53 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت نفت خام زیر سایه افزایش ذخیره سازی ها،در هفته گذشته بالاترین سقوط هفتگی را در سال جاری میلادی را تجربه کرد و ۷ درصد پایین آمد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،نفت خام که چند هفته ای را با رشد قیمت سپری کرده بود تا آنجا که برخی کارشناسان این حوزه انتظار داشتند نفت ۸۰ دلاری شود اما افت قیمت نفت که از میانه هفته گذشته آغاز شد امیدها را برای قیمت های بالاتر نقش بر آب کرد.

قیمت نفت برنت که ابتدای هفته با قیمت ۷۲دلار و ۲۱ سنت معاملات خود را آغاز کرد در ادامه هفته از رشد قیمت باز ماند و در نهایت با بیش از ۵ درصد سقوط به با ۶۸ دلار و ۶۹ سنت به کار خود پایان داد. نفت سبک آمریکا اما حال و روز بدتری را تجربه کرد.

نفت سبک آمریکا با توجه به اعلام افزایش ذخیره سازی نفت خام این کشور، ۷ درصد پایین آمد و از قیمت ۶۲ دلار و ۷۶ سنت ابتدای هفته به قیمت ۵۸ دلار و ۶۳ سنت رسید.

البته تنها آمار ذخیره سازی آمریکا مقصر افت قیمت نفت در هفته گذشته نبود بلکه افزایش تنش ها بین آمریکا و چین و نگرانی فعالان اقتصادی آمریکا درباره بالارفتن تعرفه ها نیز نقش مهمی داشت زیرا این افراد نگران بالا رفتن هزینه تولید و به دنبال آن کاهش تولید خود هستند که می تواند باعث کاهش تقاضای انرژی در آمریکا شود.

با سقوط ۵ درصدی قیمت نفت برنت و ۷ درصدی قیمت نفت سبک آمریکا قیمت نفت در هفته گذشته شدیدترین افت هفتگی خود را در سال جاری میلادی تجربه کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.