کره جنوبی پیگیر حفظ روابط تجاری خود با ایران است

کره جنوبی پیگیر حفظ روابط تجاری خود با ایران است

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد: کره پیگیر حفظ روابط تجاری خود با ایران است، اما بانک‌های این کشور با شرکت‌های ایرانی همکاری نمی‌کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد،«پویا فیروزی» در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه دولت کره جنوبی پیگیر حفظ روابط تجاری خود با ایران است، ادامه داد: سفیر این کشور هم تمایلش را برای ادامه روابط تجاری با ایران اعلام کرده اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

فیروزی با بیان اینکه بانک‌های کره‌ای با شرکت‌های ایرانی همکاری نمی‌کنند، افزود: حتی در چند مورد دولت کره مستقیما دخالت کرد و وارد عمل شد، اما بانک منافع مدیریتی سهامداران خود را در نظر گرفت و پول را جابجا نکرد. بنابراین بخشی از پول‌ها بلوکه شد و بخشی هم برگشت خورد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی همچنین اعلام کرد: برای اقلام دارویی پیگیر هستیم که مستقیما از طریق چک تجاری بتوانیم تجارت داشته باشیم؛ مذاکرات مرتبط با این بخش همچنان در حال انجام است.

فیروزی درباره برخی مجوزهای صادراتی که از قبل وجود داشته نیز اظهار کرد: بخشی از این مجوزها مربوط به اقلام کشاورزی و بخشی دیگر مربوط به ماهی و شیلات است که منتظر اعلام نهایی وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

به گفته وی صندوق ضمانت صادرات هنوز از فعالان تجاری کشور کره جنوبی حمایتی انجام نداده است.

بر اساس آخرین گزارش های سازمان توسعه تجارت ایران، حجم تجارت ایران و کره در صادرات غیرنفتی در هشت ماه سال ۹۷، دو میلیارد و ۵۷۹ میلیون دلار بود که سهم صادرات ایران به کره ۸۵۳ میلیون دلار و صادرات کره به ایران یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بود.

مهمترین اقلام صادراتی ایران به کره جنوبی شامل میعانات گازی، سرب تصفیه شده، اکسیدها، اوره، آلومینیوم، روی، کنسانتره مس بود و قطعات منفصه خودرو، ماژول نمایشگر، سیستم کنترل الکترونیکی ضد قفل (ABS)، کاغذ و مقوا، قطعات یخچال و فریزر و گوشی تلفن همراه مهمترین اقلام صادراتی کره به ایران را تشکیل می داد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.