روابط با کنلن بانک بدون مشکل برای اقلام غیرتحریمی

روابط با کنلن بانک بدون مشکل برای اقلام غیرتحریمی

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران وچین می گوید که در یک سال گذشته همکاری و مراوادات بانکی با کنلن بانک چین برای افراد، نهادها و اقلام غیر تحریمی مشکلی نداشته است.

له گزارش دیوان اقتصاد,مجیدرضا حریری در گفت و گو با ایبِنا با بیان این مطلب افزود: طی یک سال گذشته مراوادات با کنلن بانک برای افراد، نهادها و اقلام غیرتحریمی مشکل خاصی نداشته و تا آخر سال جاری میلادی هم ندارد.
این در حالی است که پدرام سلطانی‌ نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته بود: بانک کونلون چین اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی معاملات بانکی خود را با ایران، تنها با استفاده از یوان چین و با رعایت کامل تحریم های آمریکا در خصوص کالاها، اشخاص، شرکت های حمل و نقل و بانک‌ها، ادامه خواهد داد.
با این حساب مشخص می شود که اتفاق خاص و جدیدی در روابط بانکی ایران با کنلن بانک چین ایجاد نشده است.
حریری تاکید کرد که ارتباط کنلن بانک با ایران هیچ گاه قطع نشده که بخواهد دوباره برقرار شود.
وی افزود: گرچه از اردیبهشت ماه سال گذشته و همزمان با آغاز دور جدید تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، مقداری در روابط بانکی ایران با کنلن بانک تاثیر گذاشت اما هیچ گاه این روابط قطع نشد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: هرچند در برقراری مبادلات تجاری با کشور چین مشکلاتی داریم اما این مشکلات در مقایسه با مشکلاتی که با طرف‌های دیگر تجاری داریم، ‌ کمتر است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.