بررسی طرح فراگیر ساخت یک میلیون مسکن در سال

رییس مجلس عنوان کرد:

بررسی طرح فراگیر ساخت یک میلیون مسکن در سال

رییس مجلس از برگزاری جلساتی بین دولت و مجلس پیرامون بررسی طرح فراگیر ساخت و ساز یک میلیون مسکن شهری و روستایی در هر سال خبر داد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز «یکشنبه، ۱۹ خرداد ماه» مجلس گفت: توجه به اولویت نخست کشور که موضوع اقتصادی است و توجه جدی به استقلال اقتصادی، کارآفرینی، تولید ملی و رفع موانع آن مهمترین وظیفه دولت و مجلس است. در این زمینه یکی از موضوعات مسئله مسکن در کشور است که در بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس بین ۵۰ تا ۸۰ درصد متوسط درآمد افراد را در برمی گیرد که این رقم بسیار غیرمتعادل است.

لاریجانی بیان داشت: یکی از روش‌های کاهش قیمت مسکن بیرون کشیدن زمین از بورس‌بازی است و البته داشتن طرح فراگیر در ساخت و ساز مسکن نیز ضروری محسوب می‌شود. یکی از مسائل و چالش‌هایی که نمایندگان به آن می‌پرداختند همین موضوع بود.

وی افزود: کمیسیون عمران مجلس در این زمینه جلساتی را با مسئولین مربوطه برگزار کرده و نهایتاً در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، رییس بانک مرکزی، رییس بنیاد مسکن، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و رییس کمیسیون عمران ابعاد آن بررسی شد و تحقق ایده یک میلیون مسکن در هر سال از سطح روستا تا شهرهای کوچک، متوسط و بزرگ چگونه می‌تواند انجام پذیرد و نحوه پشتیبانی دولت و تسهیلات بانکی در سطوح مختلف و حجم کلان تسهیلات بانکی در این زمینه مشخص شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.