رئیس شورای تجاری روسیه و ایران خواستار رفع موانع بانکی شد

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران خواستار رفع موانع بانکی شد

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران بر ضرورت رفع موانع بانکی به عنوان مهمترین مانع برای گسترش روابط تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، «ولادیمیر اوبیدنوف» در حاشیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در گفت و گو با ایرنا افزود: مشکلات بانکی، توسعه روابط تجاری دو کشور را با دشواری‌های فراوانی روبرو کرده است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۸ حجم مبادلات تجاری ایران با روسیه حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده ولی دو طرف ظرفیت افزایش این حجم را دارند.

اوبیدنوف گفت: این رقم با توجه به ظرفیت بسیار بالای میان روسیه و ایران در حوزه تجارت، بسیار ناچیز بوده و توسعه همکاری‌های تجاری میان دو کشور ضرروی است.

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران افزود: تجهیزات پزشکی ایرانی در مقایسه با کشورهای اروپایی از کیفیت و قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

وی گفت: تاکنون چندین ملاقات با شرکت‌های ایرانی جهت صادرات این تجهیزات و فن آوری های نانو به روسیه صورت گرفته است.

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه و دومین همایش تجاری ایران و منطقه قفقاز شمالی که از یکشنبه آغاز شده به مدت سه روز با حضور مقام‌ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی دو کشور در شهرهای تهران و اصفهان برگزار می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.