بارش‌های امسال 95درصد بیشتر از پارسال

بارش‌های امسال 95درصد بیشتر از پارسال

سه‌شنبه, ژوئن 18, 2019 - 15:52 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا 26 خردادماه 309.9 ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 158.8 میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ 95.2 درصد بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌‌‌ ‌ بعد از ظهر امروز و اوایل امشب در ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان، گلستان، شرق مازندران و شرق تهران، رعد و برق و وزش باد موقت و در شرق سواحل خزر و بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان، شرق تهران، مازندران و گلستان، رشد ابرهای همرفتی، رگبارورعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود؛ از این رو به هموطنان در این مناطق توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از صاعقه و وزش باد شدید موقت، احتیاط لازم را به عمل آورند.

روز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان، شرق تهران، مازندران و گلستان، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود؛ از این رو به هموطنان در این مناطق توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از صاعقه و وزش باد شدید موقت، احتیاط لازم را به عمل آورند.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان بوشهر و نوار غربی و جنوبی خوزستان وزش باد شدید گاهی با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان، شرق تهران، گلستان، شرق مازندران و بخش‌هایی از شمال کشور و شمال شرق، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در سواحل خزر و شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

‌روز جمعه در اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی شاهد بارش پراکنده گاهی رعد و برق خواهیم بود.

در سه روز آینده در بخش‌های از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با خیزش گرد و خاک همراه است.

امروز و فردا در یزد، اصفهان، سمنان، قم، جنوب تهران، جنوب غرب کشور و برخی مناطق جنوب کشور و استان مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که نتیجه آن انتقال گرد و خاک از مناطق کویری اطراف این نواحی است.

در سه روز آینده مرکز و شرق خلیج فارس مواج است، همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود که ارتفاع موج در نواحی شرقی خلیج فارس به ۳ متر هم خواهد رسید.

آسمان تهران کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۵ درجه خواهد بود.

‌کاربران همچنین می‌توانند وضعیت جوی تعدادی از استان‌ها را در ۵ روز آینده در جداول زیر مشاهده کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.