ایران ایر ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر را به حج می‌برد

ایران ایر ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر را به حج می‌برد

چهارشنبه, ژوئن 19, 2019 - 11:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قائم مقام ایران ایر با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، پروازهای حج امسال را به تنهایی انجام می‌دهد، گفت: قرار است از ۱۷ استان، ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر به حج عزیمت نمایند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، حسن قاسمی در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سمت عربستان، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای حج امسال را به تنهایی انجام می‌دهد.

قائم مقام ایران ایر افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با ایرلاین‌های داخلی، قرار است ایران ایر از ۱۷ استان کشور، ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر را به حج ببرد.

قاسمی تأکید کرد: قرار است در ایام حج، تمام هواپیماهای هما به مقصد حج بروند و پروازهای دیگر هما به مقاصد اروپا و دیگر کشورها را سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: مجموع ساعات پروازی رفت و برگشت، ۴ هزار و ۵۲۴ ساعت خواهد بود؛ ضمن اینکه ۸ هواپیما برای پروازهای رفت به همراه یک فروند هواپیمای پشتیبان در شرایط نقص فنی اختصاص داده شده و در عین حال، برای انجام عملیات برگشت نیز، ۹ فروند هواپیمای عملیاتی و یک فروند هواپیمای پشتیبان در شرایط تأخیر پروازی، به کار گرفته می‌شود.

قاسمی گفت: ۱۳ تیرماه امسال، اولین پرواز رفت برای انتقال عوامل و ۱۷ تیر اولین پرواز حج برای انتقال زائران انجام می شود؛ ضمن اینکه ۱۴ مرداد نیز آخرین پرواز عملیات رفت انجام خواهد شد.

به گفته وی، ۱۶۲ پرواز به جده و ۱۹۹ پرواز به مدینه انجام شده که بر اساس آمارها، ۵۶ درصد زائران، مدینه اول و ۴۴ درصد، مدینه دوم هستند.

قائم مقام ایران ایر با بیان اینکه عملیات پروازهای رفت حج، ۳۳ روز طول می کشد، گفت: عملیات برگشت ۲۳ روز طول می کشد و ۱۷۶ پرواز از جده و ۱۸۵ پرواز از مدینه صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص حمل بار مجاز از سوی زائران گفت: زائران می توانند دو بسته یا ساک به وزن ۲۰ کیلو به همراه داشته باشند و مجاز خواهند بود تا یک ساک دستی ۵ کیلویی را نیز به داخل کابین هواپیما با خود همراه داشته باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.