طرح خانه‌دار شدن کارمندان در رایزنی با دستگاه های دولتی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

طرح خانه‌دار شدن کارمندان در رایزنی با دستگاه های دولتی

چهارشنبه, ژوئن 19, 2019 - 14:15 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح خانه دار شدن کارکنان دولت، گفت: رایزنی با دستگاه‌های دولتی آغاز شده و هر کدام از دستگاه‌ها که آماده باشند شروع به مبادله تفاهم نامه می‌کنیم.

به گزارش دیوان اقتصاد،«محمد اسلامی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح مسکن اقساطی برای کارمندان دولت، اظهار داشت: تصمیم قاطع و جدی رییس جمهوری و دولت برای مسکن اولی‌ها و جوانان وجود دارد.
وی افزود: براساس سخنان رییس جمهوری طرح مسکن کارمندان دولت یک اقدام گسترده در سطح کشور با مشارکت دستگاه های اجرایی است؛ به نحوی که کارمندان از بدو ورود در صندوق پس انداز مسکن که توسط دستگاه‌ها ایجاد می شود، پس‌انداز کنند و در زمان‌بندی مشخص و اقساط تعیین شده که حداقل ۱۵ سال است احداث و واگذار شود.
وزیر راه گفت: این طرح تدوین شده و در مراحل کارشناسی و بررسی است که گزارش آن به رییس جمهوری ارائه می شود.
عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: مشارکت دستگاه‌های اجرایی در این طرح تسهیل‌کننده و تسریع‌کننده است؛ به خصوص دستگاه‌هایی که زمین دارند می توانند برای خانه‌دار شدن کارمندان خود تخصیص دهند.
وی تاکید کرد: اولویت با دستگاه‌هایی است که از زمین‌های دستگاه‌ها برای این منظور استفاده کنیم به خصوص در شهرهایی که جمعیت و نیاز بیشتری وجود دارد.
اسلامی افزود: خروجی مورد انتظار این است که تولید مسکن برای اقشار متوسط و پایین جریان یابد و سرعت بگیرد و بتوانیم به ثمر برسانیم.
وزیر راه با اشاره به طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی (طرح اقدام ملی) گفت: بیش از ۱۴۰ هزار واحد پروژه شروع شده است و در حال پیشرفت است.
وزیر راه افزود: امیدواریم بتوانیم طرح خانه‌دار شدن مستمری بگیران که برای شرکت‌ها و موسسات غیردولتی است را نیز با مشارکت بخش‌خصوصی اجرایی کنیم؛ به نحوی که بار سنگینی برای دولت فراهم نشود.
وی افزود: دولت باید برنامهای داشته باشد که ساخت خانه برای بخش خصوصی به صرفه باشد؛ برای آنها مزیت ایجاد کنیم تا بخش خصوصی پس از پایان ساخت و ساز سهمی از تولیدات خود را برای طرح خانه‌دار شدن کارمندان اختصاص دهند.
اسلامی ابراز امیدواری کرد که طرح خانه‌دار شدن کارمندان با تغییرات دولت‌ها متوقف نشود و به کمک راه اندازی صندوق در دستگاهها و ارگانهای مختلف افراد صاحبخانه شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.