روسیه به ایران در صادرات نفت کمک می‌کند

روسیه به ایران در صادرات نفت کمک می‌کند

شنبه, ژوئن 22, 2019 - 11:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اگر کمک روسیه موفقیت آمیز باشد ، ایران می تواند مقدار قابل توجهی از نفت را به اروپا صادر کند ، روسیه می‌تواند گاز بیشتری به اتحادیه اروپا بفرستد و اروپا می‌تواند هر دوی این نفت و گاز ارزان قیمت را بخرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، روسیه می خواهد به صادرات نفت ایران کمک کند ،در حالی که ایران سعی می کند جریان نفت خود را تحت تحریم های آمریکا حفظ کند. بودجه ایران روی صادرات نفت و میعانات گازی با قیمت حدود 30 دلار در هر بشکه بسته شده است.
ایران امیدوار بود اروپا سیستم پرداخت اروپایی اینستکس را عملی کند و بتواند از این طریق نفت ایران را بخرد ولی این سیستم هنوز اجرایی نشده و ایران را در صادرات نفت دچار مشکل کرده است.
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت این کشور از کمک به ایران خوشحال است. روسیه همچنین دوست دارد به بخش بانکداری ایران هم کمک کند چون روند پرداخت های ایران هم با مشکل مواجه شده است.
روابط بین آمریکا ، اروپا ، روسیه و ایران جالب است. برخی کشورهای اروپایی از دخالت آمریکا در امور مربوط به خرید گاز ارزان روسیه از طریق خط لوله نورد استریم 2 عصبانی هستند. اگر اروپا نتواند سیستم پرداخت خود را اجرایی کند، روسیه می‌تواند معاملات را تسهیل کند و علی رغم تحریم ها صادرات را ممکن سازد. روسیه ممکن است بعد برخی اعضای جسور اتحادیه اروپا را پیدا کند که مشتاق باشند در مورد نورد استریم2 آمریکا را تحقیر کنند.
اگر کمک روسیه موفقیت آمیز باشد ، ایران می تواند مقدار قابل توجهی از نفت را به اروپا صادر کند ، روسیه می‌تواند گاز بیشتری به اتحادیه اروپا بفرستد و اروپا می‌تواند هر دوی این نفت و گاز ارزان قیمت را بخرد. از طرف دیگر، آمریکا صفر کردن صادرات نفت ایران را تقریبا غیر ممکن می بیند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.