تاسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل با بودجه‌ ۱۹ هزار میلیارد تومانی

تاسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل با بودجه‌ ۱۹ هزار میلیارد تومانی

وزیر راه و شهرسازی از تاسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل با بودجه‌ای بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد اسلامی در جلسه تودیع و معارفه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه با اشاره به اینکه تاسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل جزو تکالیف قانونی و یک ضرورت برای این وزارتخانه است، گفت: باید ظرفیت‌های مالی پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی را از بودجه و ردیف دولتی معاف کنیم.

اسلامی بابیان اینکه باید شیوه‌های جدید تامین مالی را در حوزه‌های مسکن و حمل‌ونقل حاکم کنیم افزود: تاسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل در برنامه ششم توسعه تصویب و ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته‌ شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اساسنامه این صندوق در هیات دولت تصویب‌شده. اظهار داشت: در ردیف بودجه سال ۹۸ بالغ‌ بر ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای تاسیس و امور جاری این صندوق در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مدیریتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت صندوق توسعه حمل‌ونقل استفاده شود، گفت: ساختمان این صندوق نیز پیش‌بینی‌شده و مقدمات کار در حال انجام است. اسلامی ادامه داد: جایگاه مدیرعامل صندوق توسعه حمل‌ونقل، هم‌سطح و هم‌تراز با معاونان این وزارتخانه است، بنابراین مدیر صندوق در شورای معاونان حاضر خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.