وزارت راه ۱۰۰ هزار مسکن برای نیروهای مسلح می سازد

وزارت راه ۱۰۰ هزار مسکن برای نیروهای مسلح می سازد

یک‌شنبه, ژوئن 23, 2019 - 09:15 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

طی مراسمی با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تفاهمنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح امضا شد. این تفاهمنامه قرار است با منابع مالی ارزان قیمت و طی سه سال اجرایی شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، مازیار حسینی معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین امضای تفاهمنامه ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت وزارت راه تولید مسکن را به عنوان سیاست اصلی دولت در دستور کار قرار گرفته است. در این برنامه تمام نقاط کشور در طرح ملی تولید و عرضه مسکن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یکی از نقاط مهم اراضی نیروهای مسلح داخل شهرها بوده که باید نوع نگاه ما به آنها تغییر کند. بر این اساس با وزارت دفاع از چند ماه پیش مذاکراتی صورت گرفت و تمام ظرفیت های نیروهای مسلح پای کار آمده است.

وی با بیان اینکه در تفاهمنامه امروز 100 هزار واحد ساخته می شود، افزود: اولین هدف ما این است که سرباز و افسر خیالش از سرپناه خانواده راحت باشد. پس از تشکیل کمیته مربوطه عملیات ساخت و ساز این 100 هزار واحد بلافاصله آغاز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مدت زمان اجرای این پروژه از سوی وزارت راه را سه سال است که با توافق طرفین مدت قابل تمدید خواهد بود.

بر اساس این توافق توافقنامه شناسایی و معرفی کارکنان و بازنشستگان فاقد مسکن واجد شرایط به وزارت راه به عهده وزارت خانه دفاع و همچنین از ظرفیت‌های قرارگاه‌های سازندگی و شرکت های نیروهای مسلح و پیمانکاران دارای صلاحیت جهت مشارکت و ساخت به کار گرفته خواهد شد در این تفاهم‌نامه مقرر شد تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت استفاده از منابع مالی در اختیار نیروهای مسلح منابع مالی سازندگان و سرمایه‌گذاران ایجاد خط اعتباری به منظور روش‌های تأمین منابع مالی این پروژه در نظر گرفته شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.