عملکرد واگذاری‌های خصوصی‌سازی در بهار ۹۸

عملکرد واگذاری‌های خصوصی‌سازی در بهار ۹۸

سه‌شنبه, ژوئن 25, 2019 - 08:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یک میلیارد تومان سهم و اموال دولتی از ابتدای امسال تا پایان خردادماه توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل لز ایبنا از ابتدای امسال تا پایان خرداد در مدت سه ماه، ۱۳ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که این میزان واگذاری در فرابورس انجام شده است. این در حالیست که این میزان واگذاری، به‌صورت ترجیحی بوده است.
همچنین ۱۳ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی واگذار شده در بهار امسال ۳۶هزار و ۸۱۶میلیارد ریال مربوط به شرکت‌های گروه یک واگذاری‌ها است. گفتنی است طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، سال ۹۳ آخرین مهلت قانونی برای واگذاری شرکت های دولتی تعیین شده بود که این مهلت در سالهای ۹۴، ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ تمدید شده است.
این گزارش می افزاید: به‌استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی دولت مکلف است تا ۱۰۰ درصد سهام شرکتهای «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند. همچنین در تبصره‌های ماده ۳ فصل دو این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه ۲» آمده که دولت مجاز است به‌منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه دو ماده دو، همچنان ۲۰ درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه دو را در اختیار داشته باشد و مکلف است ۸۰ درصد باقی‌مانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.