باید نفت از بودجه خارج شود

باید نفت از بودجه خارج شود

سه‌شنبه, ژوئن 25, 2019 - 11:50 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان برنامه با اشاره به اینکه ما مي‌توانيم ۶۲ هزار ميليارد تومان بودجه را در بخش هزينه‌ها جابجا كنيم و ۷۶ هزار ميليارد تومان از منابع مختلف كمك بگيريم، گفت:توافق شد قبل از مطرح شدن طرح اصلاح ساختار بودجه در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا اين موضوع در دولت مطرح شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: پرداخت به موقع حقوق کارکنان دولت و تخصیص بودجه به طرح‌های عمرانی در دستور کار جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.

نوبخت افزود: این جلسه مرتبط با شرایط فعلی کشور با توجه به اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر علیه کشور ما برگزار شد.

وی گفت: برای این که حقوق همه کارکنان دولت سر وقت پرداخت شود و طرح‌های عمرانی را انجام دهیم حتماً نیاز به بودجه ریزی متناسب با شرایط فعلی کشور داریم به همین دلیل امروز همه وقت ستاد اقتصاد مقاومتی به این موضوع اختصاص یافت که چطور بودجه سال جاری را اصلاح کنیم و برای سال‌های آینده ساختار بودجه ریزی اصلاح شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: به همین منظور گزارشی ارائه شد که تا پایان سال ۹۸ بتوانیم منابع و مصارف را براساس پرداخت حقوق کارمندان و اجرای طرح‌های عمرانی با اولویت بندی انجام شود.

نوبخت گفت: ما می‌توانیم ۶۲ هزار میلیارد تومان بودجه را در بخش هزینه‌ها جابجا کنیم و ۷۶ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف کمک بگیریم که همه این‌ها در جلسه امروز مطرح شد تا اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی تکلیف خود را بدانند و با سازمان برنامه و بودجه همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: برای سال‌های آینده برای در امان ماندن از شوک‌ها و تکان‌هایی که هر از گاهی در اثر تغییر مصرف نفت و بنزین در جهان بوجود می‌آید باید این اقلام از بودجه خارج شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در جلسه امروز ستاد فرماندهی توضیح داده شد که چطور در ۴ محور درآمد‌های پایدار، هزینه‌های کارآمد، ثبات اقتصادی و تقویت نهادی باید ۲۴ برنامه را اجرا کنیم که ۱۱ برنامه در سال جاری و ۱۳ برنامه برای سال آینده اجرا شود و چه همکاری‌هایی لازم است.

نوبخت افزود: توافق شد قبل از طرح در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا این موضوع در دولت مطرح شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.