نصب دوربین‌های «تشخیص چهره» برای رصد دلالان سکه و ارز

نصب دوربین‌های «تشخیص چهره» برای رصد دلالان سکه و ارز

رییس پلیس پایتخت از نصب دوربین‌های کنترلی ویژه برای رصد دلالان سکه و ارز خبر داد و گفت: با همکاری بانک مرکزی اقدام به نصب دوربین‌های پیشرفته و مجهز به سیستم تشخیص چهره افراد کردیم که با استفاده از این سیستم‌ها دلالان سکه و ارز شناسایی می‌شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد با حضور در جمع خبرنگاران از تشکیل پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی تهران بزرگ در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: این پلیس مستقیما تحت نظر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فعالیت خواهد کرد.

وی درباره برخورد با دلالان سکه و ارز نیز گفت: برخورد با این افراد همچنان ادامه دارد و خوشبختانه دیگر به جز تعداد اندکی که اقدام به فروش ارز در خارج از صرافی می‌کردند، مورد دیگری نداشتیم که با این افراد نیز برخورد شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه امروز به جرأت می‌توان گفت که دیگر در محدوده‌های خیابان فردوسی، پاساژ منوچهری، پاساژ افشار، سبزه میدان و … دیگر شاهد حضور دلالان سکه و ارز نیستیم، خاطرنشان کرد: تمام این افراد از این مناطق جمع‌آوری شدند و نظارت پلیس نیز در این مناطق ادامه دارد. ضمن اینکه بسیاری از افراد دستگیر شده همچنان در زندان هستند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره نحوه نظارت بر دلالان سکه و ارز نیز تصریح کرد: با همکاری بانک مرکزی اقدام به نصب دوربین‌های پیشرفته و مجهز به سیستم تشخیص چهره افراد کردیم که با استفاده از این سیستم‌ها دلالان سکه و ارز شناسایی می‌شود. این دوربین‌ها در حال حاضر در سبزه میدان، منوچهری، پاساژ افشار و خیابان فردوسی نصب شده و کنترل آن نیز در اختیار پلیس است.

افزایش ترافیک در محدوده بیرونی رینگ دوم طرح ترافیک

رحیمی در پاسخ به سوال دیگر در مورد اجرای طرح ترافیک جدید در تهران و اثرات آن گفت: برای قضاوت در مورد نتایج طرح ترافیک جدید تهران هنوز زود است و باید زمان بگذرد اما در حال حاضر حجم ترافیک در رینگ دوم طرح ترافیک کاهش پیدا کرده اما حجم ترافیک در محدوده بیرونی رینگ دوم افزایش داشته است.

وی در مورد وضعیت ترافیکی اطراف پل گیشا نیز گفت: ما باید برای جمع‌آوری این پل مناسب‌ترین زمان را انتخاب می‌کردیم تا شاهد کمترین حجم ترافیک باشیم. به همین دلیل نیز فصل تابستان را انتخاب کردیم چرا که حجم ترافیک در این محدوده با توجه به قرار گرفتن مراکز دانشگاهی و اداری در این مسیر کمتر از دیگر ایام سال است. همچنین هفت مسیر جایگزین را نیز اعلام کرده و از شهروندان خواستیم که از این مسیرها تردد کنند.

سردار رحیمی تاکید کرد: پلیس تمام توان خود را به کار خواهد بست تا نسبت به روان‌سازی ترافیک در این منطقه اقدام کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه در مورد افزایش کلانتری‌ها به ویژه در نقاط حاشیه‌ای تهران نیز گفت: افزایش کلانتری‌ها بر اساس اصل جمعیت، جغرافیا و جرم در تهران انجام می‌شود و لازم است که تعداد کلانتری‌ها افزایش پیدا کند چرا که در بعضی از کلانتری‌های ما حجم تماس‌ها و مراجعات بسیار بالاست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.