۹۰ درصد جابه جایی های هوایی از چهارده فرودگاه انجام می‌شود

۹۰ درصد جابه جایی های هوایی از چهارده فرودگاه انجام می‌شود

چهارشنبه, ژوئن 26, 2019 - 13:26 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بیش از ۹۰ درصد صنعت هوایی کشور وابسته به دولت است و حدود ۹۰ درصد جابه جایی ها در ۱۴ فرودگاه‌ ( از مجموع ۵۶ فرودگاه) کشور انجام می‌شود و سایر فرودگاه آن گونه که باید فعال نیستند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده در جلسه هیأت اندیشه ورز در حوزه گردشگری و زیارتی که با حضور قائم مقام بنیاد ایران شناسی، رئیس دانشکده گردشگری و رئیس اداره اجتماعی معاونت فرهنگی سپاه تشکیل شد، گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بالقوه ای است که یکی از این ظرفیت‌ها صنعت توریسم است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در دنیا با صنعت هواپیمایی عجین شده و ۹۵ درصد گردشگران با هواپیما جابه جا می‌شوند، افزود: صنعت گردشگری و هواپیمایی مکمل یکدیگرند و در توسعه یکدیگر نقش اساسی ایفا می‌کنند و همچنین توسعه گردشگری باعث انضباط جغرافیایی می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: راههای دسترسی نیز ارزشمندترین ابزار گردشگری است حال باید ببینیم که چرا در این دو حوزه علی رغم ظرفیت‌های بسیار زیاد سرعت توسعه برابر با انتظارات نبوده است.

عابدزاده افزود: تحریم‌های دشمن باعث توسعه نیافتگی صنعت هوانوردی در ایران نشده است بلکه سیاست‌های تکلیفی در صنعت موجب ایجاد چالش و ضعف در روند توسعه شده بود که در چند سال گذشته سعی در رفع آن داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر موفق شدیم از این روش (نرخ‌های تکلیفی) عبور کنیم تا مسیر پیشرفت هموار شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه شهرها و فرودگاه‌های ما این قابلیت را دارند که بتوانند به سایر نقاط کشور وصل شده و تعداد زیادی از گردشگران را جابه جا کنند. به عنوان مثال فرودگاه رامسر روزانه قابلیت اتصال به ۱۰ نقطه کشور را داراست و یا اکنون فرودگاه فارس به ۲۵ نقطه وصل شده است.

عابدزاده افزود: چرا نباید از ظرفیت گردشگری کشورهای همجوار و همزبان و هم فرهنگ خودمان از جمله تاجیکستان و … در جابه جایی توریسم با استفاده از صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کنیم.

در پایان این جلسه پیش نویس سند راهبردی- عملیاتی گردشگری تعالی بخش کشور تقدیم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شد.

با توجه به نقش حمل و نقل هوایی در حوزه گردشگری، سند مذکور توسط هیأت اندیشه ورز گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی سپاه تدوین شده است.

در این سند راهبردهایی نیز برای حوزه حمل و نقل هوایی کشور پیشنهاد و مقرر شد سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظرات خود در این زمینه را ارائه کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.