رشد شتابان یورو

در مرداد ماه صورت گرفت؛

رشد شتابان یورو

یک‌شنبه, اوت 21, 2016 - 11:36 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت گذاری ارز در نظام بانکی ایران در ماه مرداد جاری نوسان قابل توجهی نداشت اما در نهایت قیمت دلار آمریکا از کانال 31 هزار ریال عبور کرد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، نگاهی به نرخ های رسمی بانک مرکزی در مدت یاد شده حاکی از آن است نرخ دلار که ماه مرداد را با رقم 30 هزار و 909 ریال آغاز کرده بود، در شانزدهم مرداد ماه با ثبت قیمت 31 هزار و 20 ریال از این مرز عبور کرد.

پرونده نرخ دلار بانکی در مرداد ماه 1395 با پشت سر گذاشتن هشت روز افزایشی و 12 روز روند کاهشی در نهایت با قیمت 31 هزار و 69 ریال بسته شد.

نرخ دلار در 11 روز در مرداد ماه امسال به دلیل تعطیلات رسمی در ایران و بسته بودن بازارهای جهانی در روزهای یکشنبه، ثابت بود. این ارز در یک روز کاری ثبات قیمت را در شبکه بانکی تجربه کرد اما این فرآیند نتوانست مانعی برای افزایش قیمت رسمی آن باشد و این ارز در طول یک ماه 160 ریال افزایش را پشت سر گذاشت.

ارزش یورو که از دیگر ارزهای مهم در مبادلات ارزی ایران به شمار می رود، افزایش یک هزار و 104 ریالی را در دومین ماه فصل تابستان ثبت کرد که حاکی از رشد شتابان ارزش آن در برابر ریال و در مقایسه با دلار است.

این ارز که پس از رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در تیرماه روزهای پر افت و خیزی را پشت سر گذاشته بود، توانست در ماه مرداد روند افزایشی را خود را تثبیت کند به گونه ای که در 18 روز کاری قیمت آن رشد کرد و در هشت روز با افت ارزش رو به رو شد.

یورو که در 10 روز از ماه مرداد ثابت ماند، این ماه را با نرخ 34 هزار و 83 ریال کلید زد، اما در روزهای پایانی مرداد با رشد فزاینده ای مواجه شد به گونه ای که از 27 مرداد ماه از کانال 35 هزار ریالی عبور کرد و عدد 35 هزار و 34 ریال را در برابر ریال پشت سر گذاشت و در نهایت به قیمت 35 هزار و 187 ریال در پایان مرداد رسید.

پوند انگلیس نیز به رغم آنکه در 13 روز افزایش ارزش را درنظام بانکی کشور تجربه کرد و هشت روز افت قیمت داشت، در نهایت 265 ریال کاهش را در مرداد ماه پشت سر گذاشت. این ارز ماه مرداد را با نرخ بانکی 40 هزار و 887 ریال آغاز کرد و هر چند در نیمه مرداد به رقم 41 هزار و 325 ریال هم رسید اما در نهایت پرونده آن با نرخ 40 هزار و 622 ریال در مرداد ماه بسته شد.

در مجموع نرخ ارزهای عمده در مرداد ماه به رغم ماه قبل از آن (تیر) نوسان های چشم گیری نداشت و بجز هفته نخست که آن هم به انتظار بازار برای تصمیم گیری در مورد نرخ بهره بانکی در آمریکا باز می گشت، در شبکه بانکی تغییرات آرام بود.

در بازار آزاد نیز صرافان مرداد ماه را با نرخ هر دلار 35 هزار و 80 ریال آغاز کردند و روند تغییرات ثبت شده حاکی از آن است که دلار جایگاه خود را بر سکوی بالای 35 هزار ریال تثبیت کرده است و قصد پایین آمدن ندارد.

یورو و پوند انگلیس نیز با پشت سر گذاشتن تبعات ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سعی کردند در مرداد ماه جایگاه قیمتی خود را در برابر ریال تثبیت کنند و به همین دلیل هر یورو در بازه قیمت گذاری 38 تا 39 هزار ریال و هر پوند بین 45 تا 47 هزار ریال نوسان داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.