ایجاد کمیته پژوهشی مشترک میان بیمه کوثر و پژوهشکده بیمه

ایجاد کمیته پژوهشی مشترک میان بیمه کوثر و پژوهشکده بیمه

کمیته پژوهشی مشترک بیمه کوثر و پژوهشکده بیمه به‌منظور نیازسنجی صنعت بیمه و ارایه پژوهش‌های کاربردی ایجاد خواهد شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در جلسه هم‌اندیشی پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه کوثر که با حضور رییس پژوهشکده بیمه، مدیرعامل بیمه کوثر و جمعی از مدیران برگزار شد به تبادل نظر کارشناسی پیرامون مسایل و مشکلات حوزه پژوهش در صنعت بیمه پرداخته شد. در این نشست زمینه همکاری میان این شرکت و پژوهشکده بیمه در حوزه‌های رضایت‌ مشتریان ، مدیریت دانش، منابع‌انسانی، حسابداری، حوادث طبیعی، طرح‌های نوین بیمه‌ای و مطالعات حقوقی ایجاد شد.
در این جلسه، مدیرعامل بیمه کوثر گفت: اهمیت موضوع پژوهش در صنعت بیمه بر هیچکس پوشیده نیست؛ اما لازم است برای عملیاتی شدن و ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان این دو بخش، ساختارهای درهم تنیده و نظام‌مندی ایجاد شود.
مجید مشعلچی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه ارتباط میان پژوهشکده و صنعت بیمه باید مانند ارتباط میان دانشگاه و صنعت باشد، خاطرنشان‌کرد: متاسفانه در حال حاضر چنین ارتباطی وجود ندارد و هر یک از شرکت‌های بیمه راه خودشان را می‌روند. لازم است تعامل میان کارشناسان پژوهشکده با بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه افزایش یابد و در نهایت توسعه صنعت بیمه در جامعه محقق شود.
مدیرعامل بیمه کوثر با بیان اینکه برای ایجاد این پیوند و ارتباط، نیاز است که یک زیرساخت ایجاد شود، افزود: ما باید بتوانیم با ایجاد یک اتاق فکر، ورود پژوهشگران بیمه را به پژوهشکده هموار کنیم و مهم‌تر اینکه، مدل‌های ارایه شده توسط پژوهشکده بیمه در صنعت بیمه اجرایی شود و بیمه مرکزی نیز از خروجی‌های پژوهشکده بهره لازم را ببرد.
رییس پژوهشکده بیمه نیز در این جلسه با بیان اینکه بیمه کوثر، شرکتی پژوهش محور است، گفت: به وجود مسئولان بیمه کوثر و حاکمیت چنین نگاهی در این شرکت افتخار می‌کنم.
حمید کردبچه با اظهار اینکه نیاز شدیدی به پژوهش در صنعت بیمه حس می‌شود، افزود: اگرچه در 10 سال گذشته، پژوهشکده بیمه کارهای زیادی در حوزه پژوهش انجام داده است، اما همچنان این نیاز به شدت احساس می‌شود. اگر تحقیقات ما متناسب با نیازهای صنعت بیمه نباشد، خروجی‌های آن اجرایی نمی‌شود و در نهایت در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد.
وی تاکید کرد: سعی داریم که با قدرت به سراغ صنعت بیمه برویم و لازم است زیرساخت‌های لازم را برای این منظور تعریف و ایجاد کنیم.
رییس پژوهشکده بیمه از راه‌اندازی «دفتر صنعت» در پژوهشکده بیمه خبرداد و تصریح‌کرد: در مرحله نخست قبل از اخذ مجوز دفتر، کار را با دانشگاه‌ها شروع کرده‌ایم‌ و تاکنون با 12 شرکت بیمه‌گر نیز نشست‌هایی داشته‌ایم.
کردبچه با بیان اینکه پتانسیل عظیمی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که صنعت بیمه تاکنون از آن مغفول مانده است، خاطرنشان‌کرد: همچنین توان فنی عظیمی در صنعت بیمه وجود دارد که در دانشگاه‌ها و پژوهشکده نیست، ولی هنوز ارتباط نظام‌مندی میان این دو به‌وجود نیامده است و ما درصدد هستیم تا به کمک بیمه کوثر و شرکت‌های دیگر این ارتباط را ایجاد کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.