قوانین لازم برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی؛

قوانین لازم برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی وجود دارد

چهارشنبه, ژولیه 10, 2019 - 14:48 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر راه و شهرسازی دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه را برای رونق بخش مسکن امری ضروری دانست و گفت: قوانین لازم برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه وجود دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) و در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه اظهارداشت: خانه های خالی عاملی برای تله قرار دادن منابع کشور شده و اگر این منابع در مدار باشند به رونق تولید و ساخت و ساز مسکن در کشور کمک می کند.
وی دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه را برای رونق بخش مسکن امری ضروری دانست و گفت: قوانین لازم برای دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه وجود دارد، اما باید یک حسابرسی دقیق برای انجام امور مالیاتی وجود داشته باشد؛ البته در قانون به طور روشن پیش بینی نشده تا دستگاهی که اطلاعات کافی در این حوزه را دارد، محور باشد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما با تعاملی که با دستگاه های مختلف داریم به دنبال آن هستیم که سیستم های اطلاعاتی موجود را به یکدیگر متصل کنیم تا بهره بردار آن سازمان امور مالیاتی باشد و از این داده ها بهره برداری کند. به دنبال این هستیم که این سیستم در سال جاری محقق شود.
اسلامی در خصوص برنامه ها برای سر و سامان دادن به وضعیت اجاره بها نیز گفت: دولت در طول تاریخ هیچ گاه در حوزه اجاره بها مداخله‌ای نداشته و قوانینی که در این حوزه وجود دارد، ناظر بر بخش حقوقی است و هیچ گاه دولت وارد قیمت گذاری نشده است.

وی ادامه داد: با این حال نکته حائز اهمیت این است که در اصلاحیه ای، ماده ۵۳ قانون مالیات های مستقیم در بحث تبصره ۱۱ برای دولت ارسال کردیم تا مشوق‌هایی برای صاحب خانه های که مراعات مستاجران را می کنند در نظر گرفته شود و این افراد از نوعی معافیت مالیاتی و مشوق برخوردار باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.