راه‌اندازی بازار برتر بورس تهران در حال بررسی است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

راه‌اندازی بازار برتر بورس تهران در حال بررسی است

مدتی است که شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرده که می‌خواهد بازاری با نام بازار برتر و با نوسان ۱۰ درصد رونمایی کند و در خواست رونمایی از این بازار را به نهاد ناظر داده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سنا ، شاپور محمدی با تایید اینکه در حال بررسی راه‌اندازی بازار برتر در بورس اوراق بهادار تهران هستیم، به مباحث مطرح شده در شورایعالی بورس با محور بازار پایه اشاره کرد و گفت: قانون جدید بازار پایه فرابورس را در جلسه اخیر بررسی کردیم، اما لازم است بررسی‌های تکمیلی انجام شود. نظرات همه فعالان اهمیت دارد و ان‌شاءالله اصلاحاتی که رضایت فعالان هم همراهش باشد، رخ دهد.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به اینکه چه زمانی فروش تعهدی در بازار سرمایه ایران رونمایی می‌شود نیز گفت: درباره این موضوع OMS ها (نرم افزارهای مدیریت سفارش) باید کارهایی انجام دهند که به مدتی زمان نیاز دارند تا تغییراتی در سیستم انجام شود. فروش تعهدی در کمیته فقهی تأیید شده و کارهای مربوط به راه‌اندازی آن انجام شده است. مدیریت فناوری بورس هم کارهای لازم را انجام داده و در حال حاضر باید روی نرم افزارهای مدیریت سفارش اصلاحاتی انجام شود.

وارانت هنوز نهایی نشده است

محمدی در پاسخ به اینکه باتوجه به تأیید وارانت از سوی کمیته فقهی، این ابزار چه زمانی رونمایی می‌شود؟ اظهار کرد: وارانت هنوز نهایی نشده است. کمیته فقهی وارانت را تأیید کرده اما دستورالعمل‌های مربوط به این ابزار را نیز باید به کمیته فقهی ببریم که آن‌ها هم تأیید شود.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به اینکه آیا امسال هر دو ابزار وارانت و فروش تعهدی در بازار سرمایه ایران رو نمایی می‌شود؟ گفت: تلاش می‌کنیم که امسال فروش تعهدی را داشته باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.