۳۰۰ مگاوات امسال به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور اضافه می شود

۳۰۰ مگاوات امسال به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور اضافه می شود

چهارشنبه, ژولیه 17, 2019 - 13:26 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو به استفاده همزمان از توان انرژی‌های نو در کنار توان نیروگاه‌ها برای تولید برق اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال ۳۰۰ مگاوات برق به ظرفیت این نیروگاه‌ها اضافه خواهد شد.

به گزارش دیوان اقتصاد,رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: استفاده بیشتر از این نوع انرژی فرایند زمانبری است زیرا هزینه ای که برای خرید آن از بخش خصوصی باید اختصاص دهیم بسیار بالاتر از سایر منابع است و منابع مالی زیادی لازم دارد اما در حدی که اکنون منابع مالی هست این کار در حال انجام است.
وی درباره بدهی به تولیدکنندگان انرژی های نو افزود: این بخش، بدهی بدون منابع مالی ندارد و بدهی‌ها در حال پرداخت است و ما تا حدی از تولیدکنندگان بخش خصوصی برق خریداری می کنیم که منابع آن وجود داشته باشد.

تغییر ساعت کار در استان تهران اجرا نشد

وزیر نیرو با اشاره به پیشنهاد این وزارتخانه درباره ایجاد محدودیت برای مشترکان پر مصرف خاطرنشان ساخت: این کار از خود دولت آغاز شود و بر این اساس شروع کار از خود دولت کلید خورد گرچه انتظار آن است که مشترکان در سایر بخش ها نیز رعایت لازم را داشته باشند.
اردکانیان به دو مصوبه پارسال هیات وزیران در این خصوص اشاره کرد که یکی در ۱۹ خرداد ۹۷ بوده و بحث تغییر ساعت کار در ۴ استان را مدنظر قرار داده است.
وی افزود: مصوبه دوم به همه استانداران سراسر کشور این اجازه را داده تا براساس شرایط دمایی و اطلاعاتی که شرکت‌های توزیع برق اعلام می کنند بتوانند نسبت به تغییر ساعت کاری اقدام کنند.
وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: این تغییر ساعت باید به گونه‌ای باشد که دستگاه های سرمایشی از مدار خارج شوند تا فشاری بر شبکه برق وارد نکنند و قطعی برق ایجاد نشود.
وی ادامه داد: اما در تهران به دلیل شرایط خاص این شهر و ارتباطات بین‌المللی آن مقرر شد برنامه تغییر ساعت کار امسال نشود اما سازمان‌های دولتی با تاکید استاندار تهران موظف به اجرای چند برنامه باشند.
اردکانیان یکی از این برنامه‌ها را ثابت نگهداشتن دمای وسایل سرمایشی بر روی دمای آسایش (۲۴ درجه) عنوان کرد و گفت: اگر سازمانی این موضوع را رعایت نکند استاندار تهران موظف است تذکر لازم را داده یا نسبت به قطع برق در بازه زمانی پیک مصرف اقدام کند.
وزیر نیرو افزود: بر اساس گزارش های رسیده موارد محدودی تخطی مشاهده شده که اقدام های لازم صورت گرفته و برق برخی موسسه‌ها نیز قطع شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.